מתכננים שיפוץ בבית או בעסק במהלך הקיץ? 5 עצות מועילות

שיפוץ יכול לשדרג את חיינו או לחילופין להעלות את ערך הנכס לפני המכירה ■ אולם, התנהלות לא נכונה מול בעלי מקצוע עלולה להוביל לחריגה בהוצאות ולהפוך את השיפוץ לסיוט גדול

עונת הקיץ, נחשבת לתקופה נוחה ומתאימה עבור שיפוץ הבית או העסק. זו הזדמנות מצוינת לשפר את מראה הדירה ואת רמת החיים הכללית. אולם, התנהלות לא נכונה מול בעלי מקצוע עלולה להוביל לחריגה בהוצאות ולהפוך את השיפוץ לסיוט גדול, אז מה עושים?

גל בכר, מנכ"ל ובעלים של "קבוצת בעלי מקצוע", מספק מספר עצות שיעזרו לעבור את תהליך השיפוץ בצורה קלה ולהימנע מסיבוכים, עלויות מוגזמות ושיפוצניקים חסרי ניסיון.

1. הכינו רשימה ובה פירוט כל מה שברצונכם לשפץ - כצעד ראשון חשוב שתגדירו לעצמכם בכתב, עוד לפני השכרת צוות העבודה, מה בדיוק יש בכוונתכם לעשות. למשל, שיפוץ האמבטיה, צביעה של כל הבית, שיפוץ המטבח, ריצוף וכו'. הדבר יעזור לכם לקבל הצעת מחיר מדויקת.

2. נסו לאתר בעלי מקצוע דרך חברים ממליצים - בכל מצב בו עליכם לבחור איש מקצוע, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי המלצה ממכרים שהשתמשו בשירותיו של אותו איש מקצוע. בעת קבלת המלצה ממכר, יש לשאול אותו מה היה היקף השיפוץ כדי לראות האם מדובר בשיפוץ דומה לשלכם, האם הצעת המחיר הייתה הוגנת, מה היה המועד הצפוי לסיום השיפוץ והאם השיפוצניק עמד בלוח הזמנים.

3. הגדירו את התקציב מראש - כמו בתקציב לרכישת דירה חדשה, לעתים גם בשיפוצים יש חריגה ממה שחשבתם בהחלה ולכן הגדרה של תקציב השיפוץ מראש , תגרום לכם להישאר במסגרת ולא לחרוג ממנה, עד כמה שאפשר.

4. בדקו מה כוללת הצעת המחיר שקיבלתם - הצעת המחיר לשיפוץ, צריכה להיות מפורטת ככל שניתן ולוודא בכתב, שהמחיר הנ"ל כולל ביצוע של כל העבודות השונות, תוספת על החומרים ועבודת אנשי המקצוע הנוספים. העניין חייב להיות כתוב על מנת למנוע הפתעות לא נעימות לשני הצדדים.

5. קבעו לוח זמנים לשיפוץ הבית - פעמים רבות נושא לוח הזמנים יעלה בעל פה ולא ייכלל בהצעת המחיר. הצעת מחיר הכוללת לוח זמנים, נחשבת לרצינית יותר. אולם, יש לשים לב שלוח הזמנים המובטח הוא ריאלי, מאחר וגם התחייבות לזמן קצר מדי צריכה להדליק לכם נורת אזהרה.

בכר מציין כי "הקפדה על תחזוק הבית ומראה מעודכן, יוסיפו משמעותית לשווי הבית. דירה מוזנחת ומתפוררת, תדחה קונים לא מעטים, ואילו בית שעבר עבודות שיפוץ וצביעה והושקעו בו זמן וכסף, ישדרגו את חיי היום יום ואת היכולת למכור אותו בקלות ובסכום גבוה יותר".