התקשורת בטורקיה: "ראש ה-IHH חשוד במימון אל-קעידה"

כלי תקשורת בטורקיה מדווחים כי ראש ארגון ה-IHH, שאנשיו התעמתו עם לוחמי השייטת על סיפון ה"מרמרה", נעצר בחשד כי מימן באופן חשאי גורמי "אל-קעידה" באמצעות כספים שנתרמו לארגונו

טענותיה של ישראל כי ארגון ה-IHH הטורקי, שהיה מעורב בפרשת המשט הטורקי לעזה, מתבררות כנכונות? כלי תקשורת טורקיים מדווחים כי ראש הארגון, בולנט ילדרים, שאף היה על ספינת ה"מרמרה" לעזה, נחקר בימים אלו במשטרה המקומית בחשד כי סייע במימון גורמי אל-קעידה, באמצעות כספים שנתרמו ל-IHH.

החקירה, המתנהלת על ידי יחידת החקירה המיוחדת באיסטנבול, חושדת כי ילדרים "סיפק בחשאי סיוע פיננסי לארגון אל-קעידה באמצעות הארגון שלו", כפי שדווח בטורקיה. בשלב זה עדיין לא נחשף בכלי התקשורת הטורקיים מה היה היקף הסיוע הפיננסי שהועבר לגורמי ג'יהאד עולמי באמצעות ה-IHH.

ילדרים נחשב לאחת הדמויות המרכזיות במשט ה"מרמרה", מי שהוביל את המשט ואת הסיסמאות האלימות נגד כוחות צה"ל. אחרי התקרית דרש להעמיד את ישראל לדין בגין מה שכינה "פשעיה על סיפון הספינה", ונפגש מספר פעמים עם ראשי החמאס.

בכלי התקשורת הטורקיים סוקר דוח המשט של מבקר המדינה על תקרית המרמרה, שהוגש השבוע, בהרחבה ולפרטי פרטים, אולם נכון לשעה זו לא נשמעה תגובה רשמית מצד השלטונות באנקרה.

עיקר הדגש בדיווחי התקשורת הטורקית הושם על המחדלים שצוינו בדוח, זאת לצד קריאה ברורה מצד כלי התקשורת להתנצלות פומבית בפני טורקיה בעקבות התקרית. "הדוח הישראלי מותח ביקורת על ממשלת נתניהו בגין הפשיטה על המשט", נכתב בכותרות העיתונים.