עשירי העולם הוסיפו להונם כ-16 מיליארד דולר השבוע

הספרדי אמנסיו אורטיגה, הבעלים של רשת האופנה זארה, הפך השבוע לאיש העשיר ביותר בעולם ■ מארק צוקרברג חוזר לרשימת עשירי תבל לאחר היעדרות של שבועיים

בשבוע שבו וול סטריט הצליחה למחוק את הירידות שנרשמו במהלך החודש הנוכחי, הוסיפו 40 האנשים העשירים ביותר בעולם כ-15.7 מיליארד דולר להון העצמי שלהם, וזאת על רקע התקוות בשווקים להתערבות מצד הבנקים המרכזיים בעולם, שהובילו לנעילה החיובית ביום שישי בוול סטריט ואירופה.

טייקון הקמעונאות הספרדי, אמנסיו אורטיגה, בן 76, הפך השבוע לאדם העשיר ביותר באירופה, לאחר שמניות ענקית ההלבשה שבבעלותו Inditex עלתה ב-12% במהלך יום המסחר ב-13 ביוני. החברה, שבבעלותה נמצאת בין היתר רשת האופנה זארה, דיווחה על על זינוק של 30% ברווח ברבעון הראשון של השנה, מה שהקפיץ את אורטיגה למקום הרביעי ברשימת העשירים של סוכנות "בלומברג" עם הון מוערך של 40.1 מיליארד דולר.

במקום הראשון ברשימה נמצא עדיין טייקון התקשורת המקסיקני ממוצא לבנוני קרלוס סלים, שהוסיף להונו השבוע כ-800 מיליון דולר לאחר שהודיע שחברת America Movil שבבעלותו תגדיל את החזקותיה בחברת הטלפוניה ההולנדית Royal KPN. הונו המוערך של סלים עומד כיום על 66.5 מיליארד דולר.

מייסד חברת מייקרוסופט ביל גייטס תופס את המקום השני ברשימה כשהוא מפגר אחרי סלים ב-5.5 מיליארד דולר עם הון מוערך של כ-61 מיליארד דולר. גייטס, בן ה-56, הוסיף להונו השבוע קרוב ל-700 מיליון דולר לאחר שמניית חברת מיקרוסופט עלו ב-1.25% במהלך השבוע.

מי שנועל את השלישייה הראשונה הוא וורן באפט, מייסד ויושב ראש חברת ברקשייר האת'אווי, עם הון מוערך של כ-46 מיליארד דולר. המניה של חברת ברקשיר עלתה במהלך השבוע החולף ב-1.13% לאחר שהודיעה על כוונתה לקנות עיתון מקומי בטקסס בשם The Eagle.

לבסוף, מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית פייסבוק, חוזר לרשימה לאחר היעדרות של שבועיים. צוקרברג הוסיף להונו האישי 868.2 מיליון דולר לאחר שבשבוע האחרון המניה של פייסבוק רשמה את השבוע החיובי הראשון שלה מאז ההנפקה כשעלתה כ-11% במהלך המסחר.