אנרגיה בוול סטריט

למדד ה-S&P500 יש אזור התנגדות חזק – 1,350-1,356. מהלך מעליו יאפשר למדד לטפס יפה

במהלך הזמן שעבר מאז העדכון האחרון, תל אביב 25 חזר לטריטוריה שלילית. בשוק תנודתי כמו שאנחנו חווים בתקופה האחרונה שינויי כיוון תכופים הם עניין שבשגרה אבל כל שאפשר הוא לתת קריאה טכנית עדכנית. המדד נבלם מתחת לממוצע ל-200 יום, ירד מתחת לממוצע ל-21 יום והממוצע ל-21 יום חצה כלפי מטה את הממוצע ל-200 יום. יש עוד אינדיקציות שליליות אבל בחרתי לתת את אלו שאין לגביהן מקום לפרשנות. נוסיף רק בהקשר זה שהממוצע ל-200 יום שימש גם רמת התנגדות מוצלחת (אם תרצו לקרוא לזה כך) ובלם את מהלך העליה האחרון כך שהגדרת המגמה של תל אביב 25 היא מגמת ירידה. מהלך מתחת ל-1,040 יתן לה דחיפה משמעותית. ההתנגדות נשארת ב-1,100.

בוול סטריט מדדי המניות הטיבו עם המשקיעים בזמן שלא היינו כאן (שבועיים). ה-S&P500 נתמך מעל הממוצע ל-200 יום, נתמך בסופו של דבר (ותיכף אתייחס ל"בסופו של דבר") מעל יעד ה-38% של פיבונאצ'י ועלה מעל נקודת השיא האחרונה (1,335). יש לו עוד לעלות מעל הממוצע ל-50 יום בשביל להשלים את משימת החזרה למגמת עליה. זה מחכה לו ב-1,350. ויש עוד התנגדות משמעותית ב-1,356. כך שיש לנו כאן אזור התנגדות חזק - 1,350-1,356. מהלך מעליו יאפשר למדד לטפס יפה. התנגדות יכולה לסובב את המדד ולקבע מגמת ירידה. בשבוע הקרוב נצטרך מן הסתם להעריך מה קורה באזור הזה.

לא בדיוק אבל בערך

לכל הטכנאים שבינכם (ואני מניח שמרבית קוראי טור זה הם טכנאים), אסביר למה התכוונתי ב"בסופו של דבר". רמת ה"דיוק" הטכני לא גבוהה היום בשווקים. כלומר, יכולה להיות פריצה של ממוצע נע ל-200 יום כלפי מטה, פריצה שאומרת ירידה, ואחרי יומיים שלושה היא מתבטלת. לכן, נראה שבתקופה הנוכחית צריך להתבסס על ההגעה של המדדים/מניות לרמות קיצון ולא למהר להתייחס לפריצה שלהם (למכור באזור קיצון עליון ולקנות ברמות קיצון תחתונות, כמו בעת ההגעה אל הממוצע הנע ל-200 יום.

עוד נקודה שכדאי לשים אליה לב היא התחזקותו האפשרית של סקטור האנרגיה המיוצג על ידי XLE. גם המגאזין בארונ'ס התחיל לפרסם כתבות התומכות בכך. התחלנו להגדיל בתיק קניון המניות.

זיו סגל, שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. MBA, MTA, NLP Master Practitioner . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.