גיאוקרטוגרפיה: "כ-4 מיליון מנויי סלולר שוקלים לעבור חברה"

פרופ' אבי דגני: כמיליון מנויי סלולר כבר עברו, 28% נוספים שוקלים ברצינות להתנייד ■ כ-7,000 עברו להוט מובייל, 15 אלף לגולן טלקום ו-80 אלף לרמי לוי

"המפץ בשוק הסלולר עדיין לא הגיע לשיא. 3-4 מיליון מנויים נוספים אמרו שהם שוקלים ברצינות לעבור למפעיל אחר בתקופה הקרובה" - כך מציין פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, בעקבות מחקר שפירסם היום (א') על שוק הסלולר הישראלי.

מהנתונים עולה כי כמיליון מנויים של חברות הסלולר כבר עברו בין החברות השונות, 28% נוספים שוקלים בסבירות גבוהה לעבור לחברה אחרת - מתוכם 4% אומרים: "בטוח שאעבור".

המחקר נערך בחודשים האחרונים, כשהטריגר הבולט הוא כניסתו של רמי לוי לשוק הסלולר כמפעיל וירטואלי. הסקר נערך בקרב 1,500 משקי-בית יהודיים ומתייחס לאוכלוסייה הבוגרת (ללא ילדים).

לפי דגני, כניסתם של המפעילים החדשים לשוק הסלולר - מרמי לוי ועד לכניסה האחרונה של גולן טלקום והוט מובייל - הכניסה את השוק לסחרור וגרמה כאמור למעבר מסיבי של לקוחות בין המפעילים השונים.

לפי הטבלאות (ראו מטה), כ-7,000 לקוחות עברו מהמפעילות הקיימות למפעילה החדשה הוט מובייל, 15,000 עברו לגולן טלקום, ו-80,000 מנויים עברו לרמי לוי.

עוד עולה מהנתונים כי ישנה קבוצת "נאמנים" המהווה כ-35% מכלל המנויים שאינה שוקלת כלל לעבור חברה סלולרית. קבוצה נוספת של 22% מגלה נאמנות מסויגת, ועוד כ-28% אמרו כי יש סבירות גדולה שיעברו, כלומר מעבר פוטנציאלי של כ-3-4 מיליון מנויים נוספים.

לדברי פרופ' דגני, "המחקר מגלה כי חלק גדול מהמעברים שבוצעו היה בעצם מעבר הדדי בין החברות הקיימות. הדבר מוכיח כי חברות הסלולר הגדולות בכל זאת נחלו סוג של הצלחה בקרבות הבלימה הגדולים שניהלו ערב כניסת מהפכת הסלולר לתוקף. מצד שני, חלק גדול מהמנויים התפתו לקבל את ההטבות והחבילות החדשות שהחברות הקיימות הציעו להן, ובסופו של דבר החליטו שלא לבצע את המעבר לחברה אחרת".

"עם זאת", מוסיף דגני, "תוצאות המחקר מעלות כי המהפכה הסלולרית הגיעה בזמן, בשעה שבה המהפכה הצרכנית מתרחשת בישראל. השינויים בשוק הסלולר תפסו את הציבור בשל לקבל בשורה צרכנית חדשה בתחום, וכשזו הגיעה, זה התפרץ.

"אילולא קרבות הבלימה שניהלו חברות הסלולר הגדולות, כמות המנויים הנוטשים היה אף גדול יותר. ישנה תופעה שאני מכנה 'אתחול מותגים' - המותג כבר לא מדבר לצרכנים כבעבר, וחלק מהחברות כבר אתחלו את המותג וכבר לא מוכרות רק חוויה, אלא שמות יותר דגש על מחירים ושירות", מסכם פרופ' דגני.

סלולר
 סלולר

סלולר
 סלולר

סלולר
 סלולר