9 חודשים לאחר סגירת מרכז המו"פ - חב' מטהקפה נמכרה

הרוכשת היא סוכנות הוליוודית בשם The Collective ■ מטהקפה נחשבה לאחד הסטארט-אפים הישראלים המבטיחים בעשור הקודם והייתה אמורה להוות בעבר תחרות מול אתר יו-טיוב

תשעה חודשים אחרי שפיטרו 10 עובדים וסגרו את מרכז המו"פ בישראל, אתר מטהקפה - מי שהיה אמור להתחרות פעם באתר שיתוף הווידיאו יו-טיוב - נמכר. פרטים על סכום המכירה לא פורסמו אך הרוכשת היא סוכנות הוליוודית בשם The Collective. הסוכנות אחראית על ניהול טאלנטים בתחומים שונים, כשבין היתר רשומים בה הזמרים אנריקה איגלאסיאס וסלאש. על-פי הדיווחים, צפויה להשתמש בפלטפורמת הווידיאו של מטהקפה בעיקר כתשתית למכירת פרסומות וידיאו.

חברת מטהקפה נחשבת לאחד הסטארט-אפים הישראלים המבטיחים בעשור הקודם והייתה אמורה להוות בעבר תחרות מול אתר יו-טיוב, שנרכש ב-2006 על-ידי גוגל תמורת 1.65 מיליארד דולר, אך עם הזמן היא הלכה ואיבדה תאוצה. היא התקשתה להדביק את הפער מאתר הווידיאו הפופולרי ואט אט התרחקה ממובילות בתחום, כשאתרי וידיאו אחרים דוגמת hulu הצליחו לעקוף אותה בארה"ב. במדינות אחרות כמו הודו, מלזיה ואחרות, הצליח האתר של מטהקפה לשמור על פופולריות אך נראה שזה לא הספיק למנהלי החברה והם העדיפו למכור את החברה.

מטהקפה הוקמה ב-2004 וגייסה מאז הקמתה כ-55 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון DAG ונצ'רס, בנצ'מרק ואקסל פרטנרס. החברה הוקמה על-ידי קבוצת יזמים שכללה את אייל הרצוג, עופר אדלר, עמי אברהמי ואריק צ'רניאק. כל המייסדים עזבו את החברה וכיום מנהל אותה האמריקני אריק הצ'נבורג.

רכישת חברת מטהקפה באה ימים ספורים לאחר עסקה נוספת בתחום אתרי הווידיאו באינטרנט במסגרתה ענקית הטלקום אורנג' הצרפתית השלימה את השתלטותה על אתר הווידיאו הצרפתי dailymotion לאחר שרכשה 51% ממנו ב-72 מיליון אירו. זאת לאחר שרכשה 49% בינואר 2011 תמורת 60 מיליון אירו. על אף התחרות מצד יו-טיוב, אתר dailymotion הצליח לבנות את עצמו בצורה טובה יותר לאור העובדה שהתמקד בשוק המקומי של צרפת.

שני האתרים הללו נמכרים על רקע של עלייה מתמדת בצריכת הווידיאו באינטרנט. חלק מהעלייה מגיעה מאתרים דוגמת יו-טיוב במסגרת גולשים מעלים ומשתפים בסרטונים, לצד שעות רבות צפייה בתכנים קיימים. במקביל, אתרי וידיאו שונים כמו hulu הפכו לפופולריים בזכות היצע תכנים מגוון ומרשים, שמנסה מצד אחד להוות מודל תחרותי לפיראטיות ברשת ומצד שני מנסה לייצר מודל כלכלי שירשום גם הכנסות.