השיחה: ורד גרינבוים ויעקב פרי מארחים את הידידים

מי הגיעו לערב ההתרמה של בית-החולים שיבא? ■ על איזו מסורת מקפיד לאוניד נבזלין? ■ וגם: מי באו לחגוג עם חנוך דאום?

ורד גרינבוים, מנכ"לית אגודת ידידי בית-החולים שיבא בתל-השומר, ניצחה אמש (א') על ערב הגאלה השנתי של המרכז הרפואי. התרומות שגויסו ממכירת כרטיסים לאירוע, כ-2 מיליון שקל, יוקדשו להקמתו בבית-החולים של מערך לאומי לטיפול בנפגעי כוויות, הראשון מסוגו בישראל. את הבאים לערב, אשר נערך בפארק ירוק הנמצא בשטח בית-החולים, קיבלו בחום מנכ"ל המרכז הרפואי פרופ' זאב רוטשטיין ויו"ר אגודת הידידים יעקב פרי. האורחים צפו בצוותא בסרט "כוויה לדורות" בבימויה של נירית ירון. בחלק האמנותי: הזמר שלומי שבת שאירח את אביב גפן. הנחתה בהתנדבות: יעל דן.

עדי קייזמן, אסתי גינזבורג, אגודת ידידי בי
 עדי קייזמן, אסתי גינזבורג, אגודת ידידי בי

עדי קייזמן ואסתי גינזבורג

ישבו סביב שולחנות ונהנו ממטעמיו של השף פול אסנהיים: אלפרד אקירוב, אורנה ודני ברנר, חנינא וג'ני ברנדס, רונן טוב, יוסי ואורית בכר, אתי וגבי רוטר, יוסי וצביה גרוס, צביקה גיור, אילן גרינבוים, יגאל אהובי, אורנה ושאול אלוביץ', גיל אגמון, סמדר ברבר-צדיק, אירית איזקסון, שירה וישי דוידי, פנינה ומשה אדרי, מאיר ורות שטרית, ג'ודי וסילבן שלום, מיכל ויצחק (בוז'י) הרצוג, אירמה מיכאלי, רני רהב, ישראל מקוב, רוני ואלישבע מילוא, הזוג הטרי אסתי גינזבורג ועדי קייזמן, איל חומסקי, ראובן אדלר, עתליה ושלמה שמלצר, ענת טמיר, ציפי ואפר ים קונדה, יורם אלטמן שהגיע עם בת זוגו החדשה יעל מילוא, רוית ועופר נמרודי, אורית אפרתי, שמואל וענת פרנקל, טלי ליבוביץ, רון גרנות ועוד.

ההפתעה של מרגלית

אראל מרגלית, יו"ר קרן JVP, קיבל לאחרונה בדואר הפתעה משמחת. במעטפה כחולה גדולה שהגיעה מחו"ל המתינה לו, ללא התראה מוקדמת, הודעה על כך שהקרן אותה הוא מנהל נבחרה כקרן הטובה בישראל לשנת 2011. הבחירה נעשתה ע"י המגזין private equity international.

קובי רוזנגרטן, אראל מרגלית, גדי תירוש, קרן JVP / צילום: JVP
 קובי רוזנגרטן, אראל מרגלית, גדי תירוש, קרן JVP / צילום: JVP

קובי רוזנגרטן, אראל מרגלית וגדי תירוש

במכתב צוין כי הקרן נבחרה על ידי 30 אלף איש מתחום קרנות ההון סיכון בעולם בעקבות האקזיט שרשמה עם מכירת חברת קליקטק, עם החזר של 390 מיליון דולר על ההשקעה. מרגלית, שהתרגש מהבחירה, פתח בקבוקי שמפניה כדי לחגוג את ההישג עם עובדי הקרן ושותפיו - קובי רוזנגרטן וגדי תירוש.

תיק החינוך של ויזל

משפחתו של איש העסקים מבעלי FOX יפתח ויזל עוזבת את הארץ ל-3 השנים הקרובות בעוד 23 ימים בדיוק. המשפחה תעתיק את חייה מסביון לבוסטון לצורך לימודי הדוקטורט בחינוך של האישה שאיתו - מיה ויזל. ויזל, שזוכה להערכה רבה על עבודתה, נבחרה לפני 4 שנים כמספר שתיים של ראש המועצה מושיק ליפץ ומאז היא מחזיקה את תיק החינוך במועצה במשרה מלאה ובהתנדבות. במסגרת אירוע קהילתי שנערך ביום שבת ביישוב בו מתגוררים נציגי אלפיון רבים, הפתיעו ליפץ והחברים מהמועצה את ויזל בסרטון פרידה מרגש . למי שכבר מתגעגע נספר כי בתום הלימודים מתכננת ויזל לשוב ארצה להמשך עשייה בתחום החינוך.

נבזלין לא שובר מסורת

ארוחת הערב השנתית של חבר הנאמנים ואגודת הידידים של בית התפוצות בישראל, נערכה אמש במלון דן תל-אביב. כ-150 אורחים בהם חברי פורום אנשי עסקים למען בית התפוצות, חברי דירקטוריון וחבר הנאמנים ותומכים של המוזיאון מרחבי העולם הגיעו להתעדכן בפעילות של אגודת הידידים.

ליאוניד נבזלין / צלם: איל יצהר
 ליאוניד נבזלין / צלם: איל יצהר

לאוניד נבזלין

הדובר המרכזי באירוע היה עמוס ידלין, ראש אמ"ן לשעבר. נפגשו: חנה וגדעון המבורגר ראש אגודת ידידי בית התפוצות בישראל, לאוניד נבזלין יו"ר חבר הנאמנים ורעייתו אוליסיה, אבינעם ערמוני מנכ"ל בית התפוצות, חדוה וגיל שרון, אפרים הלוי, טדי שגיא והוריו ליזיקה ועמי שגיא, אירינה נבזלין-קוגן, שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין, יאיר ואילנה המבורגר, מיכל ועמי פדרמן, גד זאבי, פרופ' דוד ליבאי, טליה וגד זאבי, מנכ"לית אגודת ידידי בית התפוצות אירית אדמוני פרלמן ועוד.

דאום מגיע למצוות

אשת רה"מ שרה נתניהו הייתה בין האורחים הבכירים שהגיעו לבר המצווה של יהודה דאום, בנו של עיתונאי "ידיעות אחרונות" חנוך דאום, שנערכה ביום שישי האחרון במלון דן ירושלים. ראש הממשלה, שרגלו מגובסת בימים אלו, שלח מתנה משלו באמצעות שליח.

ינון מגל, חנוך דאום, משה כחלון, רם לנדס, בר המצווה של יהודה דאום / צילום: משה אלקובי
 ינון מגל, חנוך דאום, משה כחלון, רם לנדס, בר המצווה של יהודה דאום / צילום: משה אלקובי

ינון מגל, חנוך דאום, משה כחלון ורם לנדס

דאום הצליח להביא לאירוע כמה מהשרים הבולטים בממשלה ובהם משה כחלון, גדעון סער וגלעד ארדן. גם עיתונאים באו לאירוע ביניהם היו גדעון לוי, המשתתף עם דאום בתוכנית "מחוברים 2", מנחם הורביץ, ינון מגל, שהרה בלאו, גיא מרוז ואורלי וילנאי, המפיק רם לנדס, קובי אריאלי וממלא מקום מנכ"ל חדשות 10 אורי רוזן. כמו כן נצפו באירוע אנשי העסקים מוטי זיסר ואביגדור קלנר.

לי-אור אברבך

קווין קוסטנר זכאי

בית משפט במדינת לואיזיאנה שבארה"ב דחה תביעה שהאשימה את שחקן הקולנוע קווין קוסטנר בהונאה עסקית. מגיש התביעה הוא השחקן סטיבן בולדווין, שטען כי קוסטנר מסר לו מידע שגוי שהוביל אותו למכור את מניותיו בחברה שבבעלות קוסטנר. בולדווין ושותפו לעסקים תבעו מקוסטנר פיצויים של 17 מיליון דולר לאחר שלדבריהם הוא הסתיר מהם מידע על עסקה שעליה חתמה החברה שלו, Ocean Therapy Solution, המוכרת ציוד לניקוי כתמי נפט, עם ענקית האנרגיה הבריטית BP.

קווין קוסטנר, זוכה מאשמת הונאה עיסקית /צילום: רויטרס
 קווין קוסטנר, זוכה מאשמת הונאה עיסקית /צילום: רויטרס

קווין קוסטנר

השניים טענו בפני בית המשפט כי לו היו יודעים על המקדמה ששילמה BP לחברה של קוסטנר היו ממשיכים להחזיק במניות החברה. לאחר פסיקת בית המשפט אמר קוסטנר כי הוא שמח שהוא הצליח לטהר את שמו. "שמי חשוב לי יותר מכסף וזו הסיבה בגללה לא הסכמתי להגיע להסדר טיעון", אמר.

רן אברמסון