כן לפני הילדים: ערוץ 10 ייקנס על שידור מערכון עם תוכן פדופילי

הרשות השנייה קבעה כי ערוץ 10 ישלם קנס בסך 30 אלף שקל בגין שידור המערכון הפוגעני בשעות הערב במסגרת התוכנית "לא לפני הילדים"

מערכון בעל תוכן פדופילי, במסגרת התוכנית "לא לפני הילדים" בערוץ 10, שודר ב-3 מקרים בשעה לא ראויה - כך קבעה הרשות השנייה. הרשות החליטה כי הערוץ ישלם קנס כספי בסך 30 אלף שקל בגין שידור המערכון הפוגעני בשעות הערב.

לרשות השנייה הגיעו באחרונה תלונות על כך שבתוכנית המערכונים הקומית של ערוץ 10, "לא לפני הילדים", שודר בשידור חוזר מערכון בוטה שעסק בפדופיליה.

בין היתר התלוננו הצופים על כך שבמסגרת המערכון הציע אחד המשתתפים, בצורה בוטה ומפורשת, לקיים יחסי מין עם ילד.

בעקבות התלונות פתחה הרשות בהליך הפרה, שבסופו קבעה כי "המערכון לא סווג בסיווג מתאים ושודר בשעת צפייה לא מתאימה".

מהרשות השנייה נמסר כי על-פי התקנות היה צריך לשדר את התוכנית לאחר השעה 22:00, בעוד שהתוכנית שודרה לפני כן ואף סווגה כמתאימה לגילאי 8.

שידור המערכון טופל כהפרה כבר בפעמיים הראשונות ששודר. ואולם, בעקבות תלונות נוספות שהמשיכו להגיע לנציב תלונות הציבור ברשות, נפתח ברשות השנייה הליך הפרה נוסף, שבסופו נקבע כי הרשות תטיל על הזכיין קנס כספי בשל שידור חוזר של תוכנית שהפרה את הכללים בעבר.

לדברי אילת מצגר, מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, "שידור בשלישית של מערכון בעל אופי מיני שאינו מתאים לצפיית ילדים הינו בעייתי ביותר, והרשות מצאה לנכון לטפל בהפרה זו בחומרה, לאור העובדה שילדים נחשפו אליו".

לדברי נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, "לא ייתכן שזכיין שנפתח נגדו הליך הפרה בגין שידור תוכן, ישדר אותו בשלישית. על הערוץ היה לגלות רגישות גדולה יותר ולהימנע מלשדר את התוכן הבוטה בשעות שאינן מיועדות לכך".

מערוץ 10 נמסר: "את עניינינו מול הרשות השנייה אנו מנהלים מולה".