הסטארט-אפ הישראלי מדיה ביט ינסה לגייס 2 מיליון דולר

המערכת של מדיה ביט מאפשרת צפייה בתכנים שהגיעו מהאינטרנט או בקבצים אחרים בכל מכשירי הטלוויזיה בבית, באיכות תמונה גבוהה, באמצעות רשת תקשורת קווית ביתית

הסטארט-אפ הישראלי מדיה ביט מנסה לעזור לצרכני המדיה הביתיים. האחרונים מתקשים להתמודד עם כמות עצומה של תוכן, שמורכבת בין השאר מתמונות, קליפים ביתיים, תוכניות טלוויזיה, סרטים ומוזיקה. אחרי שאוגרים את כל המידע הזה, צריך לארגן אותו כך שניתן יהיה לגשת אליו מכל המכשירים בבית - טלוויזיה, מחשב נייד, טאבלט וסמארטפון.

מדיה ביט הוציאה לשוק את מדיה בוסטר, מערכת מדיה ביתית, שמהווה חלופה לסטרימר (מזרים מדיה) הסטנדרטי, שמאפשר צפייה בתכנים רק בטלוויזיה בודדת. המערכת של מדיה ביט מאפשרת צפייה בתכנים שהגיעו מהאינטרנט או בקבצים אחרים בכל מכשירי הטלוויזיה בבית, באיכות 1080p המוגדרת Full HD. המשמעות: ההורים והילדים יכולים ליהנות מתוכן באיכות תמונה גבוהה, באמצעות רשת תקשורת קווית ביתית. התוכן זמין גם בטאבלט.

"אנחנו מנגישים את התוכן למשתמשים בבית", אומר עדי צוקרברג, המנכ"ל ואחד ממייסדי החברה. מדיה ביט פיתחה תוכנה שממוקמת על המחשבים בבית ונעזרת בכונן קשיח חיצוני נפרד, שבו מאוחסנים כל התכנים. התוכנה יודעת לחלק באופן אוטומטי את תוכניות הטלוויזיה וסרטי הקולנוע שהמשתמש מחזיק במחשב, ולמיין את התמונות והקליפים לתיקיות נפרדות.

הממשק, שמופיע על-גבי הטלוויזיות בבית ומותאם למסך הגדול, מאפשר גישה לאתר וידאו שונים, בהם יו-טיוב.

10,500 שקל ליחידה

בנוסף לקופסה המרכזית, המערכת מורכבת ממיני-מחשבים שמחוברים לכל מסך. העלות של מערכת שמותאמת לשלוש טלוויזיות עומדת על 10,500 שקל - תענוג שמתאים לעשירון העליון. מחירו של סטרימר ממוצע נע בדרך כלל בין 500 שקל ל-1,000 שקל.

ראוי לציין שהסטרימרים אינם נוחלים הצלחה רבה בעולם בעת האחרונה. מדובר במוצר שפותר בעיה זמנית, ומאפשר צפייה בתוכן מהמחשב במסך בסלון. חלק ממסכי הטלוויזיה בשנתיים האחרונות כבר מציעים אפשרויות דומות אך מוגבלות, שהן חלק אינטרגלי מהטלוויזיה.

בישראל, אפילו ממיר Total של חברת הלוויין yes כולל אופציה של סטרימר פנימי. בגלל המצב הזה ושיפורים אחרים שחלו בצריכת המדיה, קשה לדעת האם הסטרימרים ימשיכו להימכר בנפרד.

במדיה ביט, שהוקמה לפני שנתיים, הושקעו 600 אלף שקל על-ידי צוקרברג עצמו, והיא נמצאת עתה בראשיתו של סבב גיוס, שבו תנסה לגייס 2 מיליון דולר, במטרה לגייס עוד 10 אנשי פיתוח, שיתווספו ל-5 העובדים המועסקים כיום בהרצליה פיתוח. "עם גיוס של 2 מיליון דולר לא נצטרך לבצע עוד סבבים וגם נוכל לעשות אקזיט", אומר צוקרברג, שמציג את המטרתה הסופית של מדיה ביט - למכור את התוכנה לחברת טלוויזיות או חברה העוסקת במערכות מדיה.

מדיה ביט עובדת גם על עדכונים עתידיים למדיה בוסטר שיכללו זיהוי פנים של המשתמש, שיחות וידיאו, פקודות קוליות והפעלה בתנועה.