הפקות מקור ברשות השידור: 45% לדרמה, 25% לתעודה

עוגת התקציב להפקות מקור של רשות השידור לשנת 2012 עומדת על 74 מיליון שקל

עוגת התקציב להפקות מקור של רשות השידור לשנת 2012 העומדת על 74 מיליון שקל תחולק על פי המתווה הבא: 45% יושקעו בדרמה, 25% בתכניות תעודה וה-30% הנותרים יושקעו בבידור ותרבות - כך החליטה אתמול ועדת התוכן של מליאת רשות השידור בהמשך להצעה שגיבש יו"ר הרשות, אמיר גילת. ברשות ציינו היום כי זאת הפעם הראשונה שהרשות מגבשת מדיניות סדורה של השקעות בז'אנרים השונים של הפקות המקור.

כזכור, בשנת 2012 ובשנת 2013, מחויבת רשות השידור להשקיע סכום מינימאלי של 74 מיליון שקל בהפקות מקור חיצוניות. על-פי חוק רשות השידור שעבר לפני מספר חודשים בכנסת, על רשות השידור להעביר דיווח מדי חצי שנה לוועדת הכלכלה שמראה כיצד הם עומדים במחויבות של הפקות מקור. בתחילת החודש העביר יו"ר רשות השידור דיווח על הוצאות הנוגעות להפקות מקור הצפויות. יש לציין כי הבג"ץ שהגישו היוצרים בסוף 2011, שהביא להמרצת החתימה על הרפורמה עדיין תלוי ועמד בבית המשפט, בין היתר מכיוון שהסכם המימון בין רשות השידור והאוצר טרם נחתם סופית.

ועדת התוכן שהתכנסה אתמול לאשר את מתווה ההשקעה בהפקות מקור הנחתה את ההנהלה כי מגוון התרבויות והזרמים בחברה הישראלית, יילקחו בחשבון בעת ההתקשרות עם היוצרים.

לדברי גילת ההחלטה באה למצב את הערוץ הראשון בהווה ובעתיד, כבית של היוצרים הישראלים ושל נכסי צאן הברזל בחברה הישראלית. "הרשות גיבשה בחודש שעבר תפיסת שידור חדשה, שבמרכזה רצועה ישראלית של תכניות איכות בתשע בערב בז'אנרים שונים. לאחרונה פורסמו מספר קולות קוראים למגוון תכניות, וכאשר תושלם הפקתן, הן ישולבו במרכז הבמה של השידור הציבורי ויהוו אלטרנטיבה ראויה לערוצים המסחריים ותמורה הולמת למשלמי האגרה", אמר גילת.

מנכ"ל הרשות, יוני בן מנחם, הוסיף כי ועדת ההתקשרויות שבראשה הוא עומד תיישם את המדיניות הזו בעבודתה מול היוצרים. בן מנחם הוסיף עוד כי "ראוי לשוב ולבחון מדיניות זו מעת לעת על פי הצורך".