ביו-לייט: מזכר הבנות עם חברת אמריקנית בתחום העיניים

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"ל ביו-לייט: "הסכם עקרונות זה הינו צעד אסטרטגי נוסף ביצירת אשכול פעילות המתמקד במחלות הגלאוקומה והעין היבשה והינו מהלך נוסף במימוש אסטרטגיית האשכולות של ביו-לייט"

חברת ביו לייט הודיעה היום כי היא מבצעת מהלך אסטרטגי נוסף ביישום אסטרטגיית האשכולות. ביו-לייט חתמה על מזכר הבנות עם חברת פארמה אמריקנית, העוסקת בגילוי ופיתוח של תרופות וטיפולים חדשניים למחלות עיניים, לקבלת אופציה בלעדית לרישיון בלעדי, כלל עולמי, לפיתוח ומסחור של שתל תוך עיני לשחרור מושהה של תרופות המיועדות לטיפול במחלות עיניים. פיתוח השתל יצטרף לפעילות אשכול הגלאוקומה והעין היבשה, בו פועלת איי-אופטימה, תוך שיתוף בידע בין שתי הפעילויות במטרה לקדם את תהליך הפיתוח והמסחור.

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"ל ביו-לייט: "הסכם עקרונות זה הינו צעד אסטרטגי נוסף ביצירת אשכול פעילות המתמקד במחלות הגלאוקומה והעין היבשה והינו מהלך נוסף במימוש אסטרטגיית האשכולות של ביו-לייט. הטכנולוגיה, אשר פותחה על ידי החברה האמריקנית, מוכוונת לצורך קיים בשוק העיניים למציאת פתרונות אלטרנטיביים למתן יעיל של תרופות לטיפול במחלות עיניים. שיטת הזלפת הטיפות המקובלת כיום הינה מוגבלת ביעילותה והיענות החולים להזלפת הטיפות (Compliance) נמוכה".

"פיתרון השתל התוך עיני מאפשר שחרור מושהה של תרופות ומהווה פיתרון אטרקטיבי לרופאים, לחולים ולמבטחים. השילוב בין הטכנולוגיה, הצוותים המנוסים של איי-אופטימה, חברת הבת של ביו-לייט, ושל החברה האמריקאית והניסיון הנצבר באיי-אופטימה, מאפשר ראיה רחבה של הפרוטוקול הטיפולי בחולי הגלאוקומה ושימוש בידע ובמומחיות ליצירת סינרגיות ידע בין החברות. ככל שנממש את האופציה לקבלת הרישיון ולאחר גיבוש האסטרטגיה הקלינית והרגולטורית, ביו-לייט תבחן את המשך הניסויים שתערוך במוצר בבעלי חיים ו/או בבני אדם. כחלק מאסטרטגיית האשכולות, ביו-לייט בוחנת השקעות נוספות בתחום הגלאוקומה והעין היבשה להעשרת האשכול".

כאמור, החברה האמריקנית תעניק לחברה אופציה בלעדית לרישיון עולמי בלעדי לשימוש בטכנולוגיה, לרבות לצורכי מחקר ופיתוח, ייצור, הפצה, מסחור שיווק ומכירה. האופציה תהיה ניתנת למימוש בכל עת תמורת סכום מוסכם, החל מיום ההתקשרות בהסכם מחייב בין הצדדים.

כמו כן, קבעו הצדדים כי במידה ותבוצע עסקה לפיה תימכר הטכנולוגיה לצד שלישי, תחולק התמורה בין הצדדים בהתאם לעמידה ביעדי הפיתוח. לפי מזכר ההבנות ובכפוף להתקשרות הצדדים בהסכם מחייב, ביו-לייט תמשיך ותבצע פעילויות מחקר ופיתוח של המוצר בהתאם לתוכנית עבודה, אשר תוסכם בין הצדדים, וזאת עד למימוש האופציה על ידה. בתקופת האופציה תשלם ביו-לייט לחברה האמריקנית דמי שמירת אופציה שנתיים בסכום שאינו מהותי.