אסור לפספס: האתר הפיננסי הכי לוהט לבחירת מניות

עזבו את האתר הפיננסי של יאהו, את מקבילו בגוגל, את האתר מורנינגסטאר ושאר אתרים שמסייעים לכם לעקוב אחר מניות ■ "הילד החדש בשכונה" הוא CapitalCube, שהושק עכשיו, ושישנה מעתה והלאה את הדרך שבה תבחרו מניות, תעקבו אחריהן, ותלמדו על חברות

לכל חברה יש סיפור. ל- CapitalCube יש בערך 40,000 סיפורים - אחד לכל חברה בורסאית בכל העולם שאחריה היא עוקבת. אתר זה, שזה עתה הושק, מבצע ניתוחים יסודיים של מניות מגרמניה עד הונג קונג, וכמובן מלוס אנג'לס עד ניו יורק.

"אנחנו מנתחים כל מניה נסחרת בכל בורסה בכל יום", טוען המנכ"ל ואחד המייסדים, ג'ון בלוב.

מדובר על ג'וב מפרך מבחינה כמותית - 18 מיליארד חישובים שמבוצעים מדי לילה על פי מחירי הסגירה בבורסת ניו יורק. התוצאות מוכנות לפני צלצול הפתיחה של בורסת לונדון. אין דרך מעשית לבדוק את היקף העבודה של האתר, אבל הוא עמד בכל הניסיונות להכניס אליו סימולי מסחר משונים של מניות לא אמריקניות.

רוב האנליסטים בוול סטריט והאתרים הפיננסיים מתמקדים ב-10,000 סמלי מסחר (טיקרים) של מניות אמריקניות ועוד כמה טיקרים בינלאומיים, בעיקר גדולים. הם לא מכסים את המניות הקטנות (לפי שווי השוק) ש- CapitalCube מכסה. לפי שעה, האתר אינו כולל טיקרים של תעודות סל, אומר בלוב.

שירות חינמי של "היכנס-הסתכל" יהיה זמין לכל המעוניינים עד מתישהו ביולי. אחר כך יעלה השירות 79 דולר בחודש למנוי בסיסי ו-149 דולר בחודש למנוי פרמיום במהלך תקופת השקה של שלושה חודשים. שני המנויים כוללים את רוב השירותים של האתר. ההבדל הוא בעומק הניתוחים הזמינים.

הכתבה המלאה - במוסף שוק ההון של "גלובס"