כפי שפורסם ב"גלובס": יעקב אגם בוחן למזג רשת וערוץ 10

בהמשך לחשיפת "גלובס" בנושא: איש העסקים הישראלי-בריטי יעקב אגם שוהה בימים אלה בישראל ■ אגם נפגש עם מנכ"ל רשת מספר פעמים קודם לכן

איש העסקים הישראלי-בריטי יעקב אגם שוהה בימים אלה בישראל, במטרה לבחון מיזוג אפשרי בין רשת וערוץ 10 - בהמשך לחשיפת "גלובס", כי מנכ"ל זכיינית ערוץ 2, אבי צבי, ערך פרזנטציה לטובת גיוסו כמשקיע לזכיינית.

עוד נודע ל"גלובס" כי צבי נפגש עם אגם בצרפת בראשית חודש מאי, וערך בפניו מצגת על ההווה ועל עתידה של רשת, המשדרת בערוץ 2 בין הימים רביעי עד שבת. על-פי גורמים המקורבים לרשת, המצגת הייתה "מוצלחת מאוד". כעת, שוהה אגם בימים אלו בארץ, ככל הנראה בשביל להאיץ את קידום המהלך.

אגם (לא הפסל הנודע), ישראלי במוצאו וקיבוצניק בעברו, עומד בראש קרן הפרייבט אקוויטי "ורטיקל", אותה הקים לפני כשני עשורים. בסיס הקרן הוא בלונדון, והיא משקיעה בעיקר בחברות היי-טק, מחשוב ופרמצבטיקה.

לפי הערכות, הונו של אגם, בשנות ה-50 לחייו, נאמד במאות מיליוני דולרים. לפי הידוע, הוא צבר חלק מהונו דרך עסקות מוצלחות שביצע ברשתות מזון איטלקיות, ובחברת מדיה גרמנית, ככל הנראה RTL. אגם מיוצג בישראל על-ידי מנכ"ל רשות השידור לשעבר, מוטי שקלאר.

התעניינות של אגם בשתי הזכייניות יכולה לטמון בתוכה גם את האפשרות כי כניסתו כמשקיע תאחד את שני הגופים, ייתכן שאל תוך ערוץ 10. בימים אלה מצוי ערוץ 10 במציאות קשה, לאור העובדה שלא נמצא פתרון לתשלום כ-60 מיליון שקל למדינה, והערוץ ניצב בסכנת סגירה.