דיווח: האיחוד האירופי ינהל מו"מ עם יוון על תנאי החילוץ

בכיר באיחוד האירופי אמר ל-CNBC כי: "כל מי שחושב שאנו לא צריכים לנהל מו"מ עם יוון לגבי התנאים של חבילת החילוץ, פשוט הוזה ולא מבין את המצב הקריטי בו נמצאים יוון וגוש האירו"

יוון וקבוצת הלווים הגדולים שלה ינהלו משא ומתן לגבי הסכם חבילת החילוץ, עליו היא חתמה עם נציגי מוסדות האיחוד האירופי וקרן המטבע לפני כ-4 חודשים, כך טוען בכיר באיחוד האירופי.

כאמור, יוון קיבלה חבילת חילוץ שנייה בהיקף של 130 מיליארד אירו (ובסך הכל יותר מ-250 מיליארד אירו) ממוסדות האיחוד האירופי וקרן המטבע ("הטרויקה"), ובתמורה התחייבה לבצע שורה של רפורמות וצעדי צנע שעוררו תסיסה בקרב הרחוב היווני, שחיזק את מפלגות הקיצון (בבחירות הראשונות שנערכו לפני כחודש) שביקשו לנהל מו"מ על התנאים של חבילת החילוץ.

אומנם בסבב השני של הבחירות שנערך בתחילת השבוע, זכו המפגלות ה"פרו-אירופאיות" בראשות המפלגה הדמוקרטית החדשה, אך אלו הודיעו כי בכוונתן להקים קואליציה שתנהל מו"מ עם מוסדות גוש האירו בנוגע לצעדי הצנע.

"כל מי שחושב שאנו לא צריכים לנהל מו"מ עם יוון לגבי התנאים של חבילת החילוץ, פשוט הוזה", אמר אותו בכיר ל-CNBC והוסיף כי מי שמתנגד למו"מ שכזה אינו מבין את המצב הקריטי שבו נמצאים יוון וגוש האירו.

"המצב הכלכלי ביוון השתנה, מבנה גביית המסים השתנה ואף מצבם של הלווים הפרטיים השתנה, ולכן יש מקום גם לשנות את ההסכם שנחתם עם יוון ואת התנאים שאליהם היא התחייבה", טוען אותו בכיר.

בתוך כך, ארה"ב החברה הגדולה ביותר בקרן המטבע העולמית, אמרה היום שהיא תומכת בהידברות עם יוון לגבי תנאי חבילת החילוץ, אך קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מתנגדת למהלך שכזה וטוענת בתוקף כי יוון צריכה לעמוד בהתחייבותיה ולבצע את הרפורמות הדרושות.