ת"א: המינהל פינה שלטים שקראו לקבוצת רכישה על מתחם

פקחים של המינהל פינו שלטים שנתלו בשכונת המשתלה מצד יזמי נדל"ן שקראו לגיבוש קבוצות רכישה על קרקעות מדינה שלא התקיים עליהן מכרז ■ "מדובר בהסגת גבול במקרקעי ציבור"

מסתבר שאגף הפיקוח של מינהל מקרקעי ישראל לא מפנה רק בנייה לא חוקית או גורמים שהשתלטו על קרקעות אלא גם שלטים. אנשי יחידת הפיקוח פינו אתמול (ג') שלטי פרסום שהציבו יזמי נדל"ן על קרקעות המיועדות לשיווק למגורים בשכונת המשתלה בצפון תל אביב. במינהל טוענים כי חיבורם לקרקע של השלטים, שהוצבו על גבי אדמות מדינה, מהווה פלישה לאדמות המדינה.

מדובר ב-7 מגרשים, בגודל של כ-2-3 דונם כל אחד , המיועדים לבנייה למגורים בשכונת המשתלה בתל אביב וצפויים לצאת למכרז. באחד המגרשים, הסמוך לצומת הכניסה לשכונה, הוצבו שלטי פרסום ענקיים בהם נכתב: "מתארגנים לבניית פרויקט במשתלה החדשה" בתוספת מספר טלפון נייד. במינהל מקרקעי ישראל מסבירים כי "הקמת השלטים וחיבורם לקרקע, הנמצאת בבעלות המדינה, מהווה למעשה עבירה פלילית, של הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנה מאסר בפועל".

"מגיעות לאוזנינו שמועות על יזמי נדל"ן שכבר גובים מלקוחות מקדמות על דירות בפרויקט החדש המתוכנן בשכונת המשתלה" כך אמר היום יוסי כהן, הממונה על הפיקוח במחוז תל אביב של מינהל מקרקעי ישראל. "הציבור צריך לדעת שהקרקע טרם פורסמה למכרז ומשכך אין עדיין זוכה במכרז, וכל אזרח המשלם מקדמות ליזמים תמורת זכות עתידית בקרקעות אלו שם כספו על קרן הצבי. השלט פונה מהמקום ללא קשר לתוכנו אך גם במטרה למנוע משרלטנים לגבות כספים מאנשים תמימים אשר אינם מודעים לחובת המכרז . המינהל אוכף את החוק ומגן על אדמות המדינה ללא פשרות - כל שימוש בלתי מאושר באדמות המדינה יפונה, ללא קשר להיקפו".

עוד נמסר מהמינהל כי: "השלטים נלקחו למשמורת במינהל ואם בעלי השלטים רוצה אותם בחזרה הוא יכול ליצור איתנו קשר ולדרוש אותו בחזרה".