תישארו בסביבה עד 2014

אם להאמין ל"גורו המחזוריות", לארי וויליאמס, יש אפשרויות לרווחים במחצית השנייה של 2012 וב-2014 *רשמים מהכינוס הבינלאומי למסחר, דאלאס, טקסס

בטיסת ההמשך מניוארק לדאלאס היינו בערך 30 נוסעים במטוס. כשקורה דבר כזה טוב - מקום לרגליים ודיילת כמעט אישית גם במחלקת האקונומי, המוח לא מוותר על המחשבות הרעות: יש משהו שאני לא יודע? קרה משהו בדאלאס בזמן שישנתי בטיסה מתל אביב? הרי לא מתאים לחברות התעופה ההדוקות של ימינו לא לדחוס אותנו עד אפס מקום.

כך, גם כשנכנסתי לאולם הכינוס הבינלאומי למסחר שהתקיים במשך ארבעה ימים במלון הייאט המפואר. אני זוכר כינוסים בהם השתתפו 10,000 איש ויותר, והייתי צריך לבחור בין 10-15 פרזנטציות שהתקיימו בו-זמנית, משש בבוקר עד שעות הערב המאוחרות. היום המבחר דליל.

ואז, בדאלאס שטופת השמש, שרחובותיה רחבים ונדיבים, אחרי טיסה ריקה ובאולמות מלאים למחצה, הבנתי: אנחנו שרדנו. וכמו כל שורדים, זה הזמן להתחיל מהתחלה ולבנות תהליך השקעות טוב יותר, אקולוגי יותר, שקט ורווחי יותר. אומרים שמי שנשאר כל כך הרבה זמן, יש לו את הניסיון והמוטיבציה לעשות זאת. אז אחרי שבטור הקודם ערערנו על תקפותה של ההכרזה בדבר "מותו של שוק המניות", זה הזמן לצאת מההריסות של 2011 ו-2012. תיכף תראו שיש פרס ב-2014.

נקודת כניסה ראשונה: יולי

אז מה חדש? בחרתי עבורכם שלוש נקודות מבט:

הכול עניין של מחזוריות:

לארי וויליאמס, מומחה למחזוריות בשוק המניות, אדם שעל תחזיותיו מבוססות מרבית התחזיות המחזוריות שאתם קוראים, צופה שוק שורי משמעותי ב-2014. רשמו זאת לפניכם. לטווח הקצר צופה וויליאמס הזדמנות קנייה בתחילת יולי והזדמנות טובה אף יותר בתחילת ספטמבר. הוא מעריך שרומני ינצח בבחירות בארה"ב ויהפוך את אובמה לנשיא של קדנציה אחת.

בהתייחסו לעובדה שניתוחי המחזוריות לא תמיד עובדים, אמר וויליאמס שחובה לאמת אותם עם השוק, ובמקרה שהם לא עובדים - כנראה שהשוק מקדים את המחזור ההפוך הבא, וניתן יהיה ללכת עליו בעוצמה רבה יותר.

למשקיעים לטווח הקצר נשאר (כמעט) רק אוליבר: פייסבוק הפכה לשק החבטות והבדיחות של הכינוס. אוליבר וואלז, מייסד חברת הייעוץ Pristine (דמות שנויה במחלוקת בעיני, אבל מהשורדים, אז יש כבוד) ציין כי גופים גדולים - דוגמת סיטי, UBS ונייט קפיטל - הפסידו במסחר בפייסבוק. עובדה מעניינת לכשעצמה כשאנו ממהרים לייחס הפסדים למשקיע הפרטי התמים לכאורה שמובל על ידי הכרישים. וואלז עצמו, המוכר לכם אולי מאזכוריו כאן במדור, ממשיך להיות אמן השיווק, והיום הוא משווק תוכנית הכשרה שלאחריה מתקיים מסחר עצמאי על הכסף שלו. הוא טוען לכ-4,000 סוחרים שיכולים לקבל ממנו החל מ-75 אלף דולר ועד 10 מיליון דולר למסחר, ומבטיח 80%-95% מהרווח לסוחר - טוב מדי מכדי להיות אמיתי בעיני, אבל כאמור, כבוד לשורדים. מי שרוצה לנסות: http://ifundtraders.com/index.php. אשמח לקבל רשמים מהשטח.

עידן המיומנויות: קוראים רבים כבר יודעים שתהליך העבודה על תיק קניון המניות מבוסס גם על מיומנויות מעולם האימון, ה-NLP והעבודה האישית-מנטאלית ותודעתית. זו הייתה הכוונה כשהתחלנו בפרויקט הקניון. בהמשך צירפנו את מומחה קבלת ההחלטות אלי אברמוביץ, ה-NLP נכנס לתמונה, ועכשיו אני יכול לספר לכם שניצנים נראים בשטח גם על אדמת ארה"ב.

שנים של שיטוט בכינוסים פיננסיים לימדו אותי לזהות את ה"ניצנים"; ניצני המסחר ב-ETF, גל הפורקס, הזהב, האנרגיה, כמובן המסחר המקוון והעצמאי, הניוזלטרים הפיננסיים - כולם דווחו כאן כשזוהו. אחד ממייצגי גל הקואוצ'ינג הפיננסי שדיבר בכינוס הוא רדני הוואל, אותו תוכלו לפגוש כאן: http://www.tradersstateofmind.com/trader_psychology.html.

היזהרו מחדשות רעות

אני מעריך שבכינוסים הבאים תראו יותר שמות של מומחים מעולם האימון לשיטותיו. גם ה-NLP, הדרך בה אני בחרתי, מתחיל להיות מורגש בשטח.

ולסיום, עוד חיזוק לטיעון שלנו, שהבאנו בזמנו גם מפיו של נאסים טאלב, בדבר הצורך לצרוך את המדיה הפיננסית מאחורי מסך עבה. אנו התייחסנו בעיקר לחדשות מוקצנות, אך בכינוס הרחיבו גם בסוגיית הטיית החדשות הרעות שהן החדשות שמעודדות צריכת מדיה. אז אם מצבה של תעשיית המדיה ימשיך להתדרדר, תוכלו לצפות ליותר חדשות רעות. שווה מחקר בבית ספר לתקשורת, ובכל מקרה הקפידו לצרוך את המידע, לא את גודל האות ומילות ההעצמה בהן הוא מוגש.

אז נתכוונן להרוויח סביב עונת הבחירות, מחוזקים על ידי לארי וויליאמס, נמשיך לפתח מיומנויות, ואת אוליבר וואלז נשאיר למי שרוצה. מדווחים עליו מהשטח, עדיין לא עושים לו 'לייק'.

זיו סגל, A level 2 Chartered Market Technician. שותף-מייסד ואסטרטג השקעות ראשי בחברת Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם