ליאורה עופר תשתכר 2.25 מיליון שקל לשנה כיו"ר מליסרון

זאת, עבור 75% משרה ■ חוות דעת לדירקטוריון: "תגמול המקובל בחברה בגודל כזה"

בסוף חודש יולי, יתבקשו בעלי המניות מקרב הציבור בחברת הנדל"ן המניב מליסרון לאשר את שכרה של ליאורה עופר, בעלת השליטה בחברה, המשמשת בה כיו"ר פעילה. עבור 75% משרה, תעמוד עלות שכרה של עופר על 187.5 אלף שקל בחודש (2.25 מיליון שקל בשנה), לתקופה לא קצובה.

דירקטוריון החברה, שאישר לעופר את שכרה, נימק את החלטתו בכך שבפניו "הוצגו נתונים השוואתיים אודות תגמול יו"ר דירקטוריון בחברות ציבוריות הנמנות על מדד הנדל"ן 15, וכן הובאה חוות דעת שנערכה על ידי יועץ חיצוני המתמחה בעריכת סקרי שכר לבכירים, לפיה התגמול הכולל עולה בקנה אחד עם המקובל בחברות בסדר הגודל של החברה".

עד חודש נובמבר אשתקד, דמי הניהול ששילמה מליסרון לחברת עופר השקעות של משפחת עופר, בהתאם להסכם משנת 1994 (ותיקונים שבאו אחריו), עמדו על 4.5% מהרווח השנתי לפני מס, בניכוי הכנסות אחרות. ב-2011 הסתכמו דמי הניהול הללו ב-3.2 מיליון שקל.

בחברה החליטו לשנות את הסכם הניהול באופן שליאורה עופר תקבל את דמי הניהול באופן ישיר, בין היתר בעקבות המיזוג עם בריטיש ישראל שהפך את מליסרון לאחת מחברות הנדל"ן הגדולות בשוק, עם שווי שוק של 2.6 מיליארד שקל.

עופר השקעות מחזיקה ב-66% ממניות מליסרון, וכן היא בעלת השליטה (20%) בבנק מזרחי-טפחות, ביחד עם מוזי ורטהיים. עד לפטירתו של יולי עופר אשתקד, היו הוא וילדיו, ליאורה ודורון, בעלי השליטה בעופר השקעות.

בעקבות פטירתו בספטמבר האחרון, עברה עופר השקעות לשליטת עזבונו של יולי הנמצא כיום תחת סכסוך משפטי בין האחים. נכון להיום, ההחזקות בעופר השקעות הן בידי: עיזבון יולי עופר, 36.6%; ליאורה עופר, 15%; ודורון עופר, כ-15%.

כפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", הבן דורון תובע לקבל מחצית ממניות עופר השקעות, למרות שלפי צוואתו השנייה והאחרונה של יולי, ליאורה הינה היורשת הבלעדית של כל מניותיו בחברה. זאת, על בסיס הצוואה הראשונה שכתב האב, שבה חולק הרכוש שווה בשווה בין האחים.