הבורסה סגרה בירידות: כיל עלתה 2%, בזק איבדה 1.2%

מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל ■ אלביט הדמיה סגרה עיסקה גדולה בארה"ב - המניה זינקה ■ ירידות בבנקים

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') במגמה שלילית, על רקע הסנטימנט השלילי בשווקים בחו"ל, לאחר שהפדרל ריזרב בארה"ב סיפק אמש לשוק מהלך נוסף של נזילות בדמות הארכת מבצע "אופריישן טוויסט" - אולם בד בבד, הוריד את תחזיות הצמיחה לכלכלת ארה"ב ל-2012, לטווח שבין 1.9% ל-2.4%. באירופה, מנגד, הודיעה קנצלרית גרמניה מרקל כי ממשלתה שוקלת להותיר רכישות אג"ח ממשלתיות על ידי קרן הייצוב האירופאית - התבטאות שמהווה שינוי מדיניות של הכלכלה המובילה באירופה ביחס למשבר. מחזור המסחר הסתכם בכ-743 מיליון שקל.

אתמול תידלקו הודעות הפדרל ריזרב את המסחר בוול סטריט, לאחר שבד בבד עם הותרת הריבית המרכזית בארה"ב על כנה (ברמה של 0-0.25%), הכריז הבנק המרכזי בארה"ב על הארכת מבצע "אופריישן טוויסט". המבצע יוארך בעוד כ-267 מיליארד דולר עד סוף השנה, לאחר שבמסגרתו כבר החליף ה'פד' אג"ח קצרות טווח בארוכות טווח, בהיקף של כ-400 מיליארד דולר.

פגוט על הרחבת 'אופריישן טוויסט': "השוק מכור לתמרוץ"

מאוחר יותר, קיים יו"ר ה'פד' בן ברננקי מסיבת עיתונאים, בא הציג תחזית צמיחה עגמומית לשנת 2012 בארה"ב: הבנק המרכזי הוריד את תחזית הצמיחה לטווח שבין 1.9% ל-2.4%, לעומת תחזית קודמת של הבנק באפריל - שנעה בטווח שבין 2.4% ל-2.9%.

תשואות האג"ח בספרד עולות

חדשות נוספות שהשפיעו על כיוון המסחר הגיעו מאירופה, שם הנפיקה הממשלה הספרדית אג"ח בהיקף של 2.2 מיליארד אירו (2.8 מיליארד דולר), מעל טווח ההנפקה העליון (2 מיליארד אירו).

למרות זאת, הממשלה הספרדית שילמה ריביות גבוהות יותר על האג"ח - כאשר התשואה על איגרות שנפרעות באפריל 2014 עלתה ל-4.17% (לעומת 2.07% בהנפקה קודמת), התשואות על אג"ח שנפרעות ביולי 2015 עלו ל-5.45% (4.88% בהנפקה קודמת), ואילו התשואה על אג"ח שנפרעות יולי 2017 עלו ל-6.07% (4.96% בהנפקה קודמת). בתוך כך, התשואות על האג"ח הספרדיות ל-10 שנים עלו ל-6.6% היום.

עוד באירופה, אתמול הצהירה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי ממשלתה שוקלת להסכים לאפשר רכישות אג"ח ממשלתיות של מדינות באירופה, על ידי קרן הייצוב האירופאית (ESM). מדובר בשינוי מדיניות של הממשל הגרמני, שהתנגד עד כה לערבונות נוספים של גרמניה לחובות באירופה. (לסיפור המלא)

אלביט הדמיה השלימה מכירת המרכזים

אלביט הדמיה ריכזה עניין לאחר שהשלימה היום מכירה של 47 מרכזים מסחריים בארה"ב לחברה משותפת ל-Blackstone Real Estate ו-DDR Corp על פי שווי של 1.428 מיליארד דולר.

פרטנר המשיכה לרכז עניין, לאחר שדיווח כי 012 מקבוצת פרטנר, תשיק מותג חדש בשם "012 מובייל" שיכלול שיחות ו-SMS ללא הגבלה, שיחות ליעדים נייחים נבחרים בחו"ל וגלישה. לפי ההערכות, החברה תציע שתי חבילות במחיר של 88 שקל ו-98 שקל, כאשר ההבדל יהיה בגלישה וביעדי השיחות לחו"ל.

הזדמנות ישראלית דיווחה הבוקר על התחלת סקר ססמי תלת מימדי ברישיון "עוז", בעלות מוערכת של 5.2 מיליון דולר. הסקר צפוי להימשך עד כ-30 יום.

האם פילת לקראת מאבק שליטה נוסף? המשקיע דב גולדשטיין פרסם הצעת רכש ל-28.2% מהונה של החברה בהשקעה של כמיליון שקל, לפי מחיר מניה של 12 אגורות - נמוך בכמחצית משווי המניה אתמול בבוקר, שעמד על 23 אגורות. מועד ההיענות האחרון להצעה נקבע ל-10 ביולי ומימושה מותנה ברכישת לפחות מחצית מנתח המניות עבורו פורסמה ההצעה (14%).

בהתאם להערכות אמש, היום דווח לבורסה בת"א כי אפריקה ישראל אשר בשליטת לב לבייב רכשה כ-7.63%% ממניות החברה הבת דניה סיבוס והחזקתה בה עלתה מ-73% ל-80.63%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]