בנקאי: "לקחתי שוחד של 28 מיליון ליש"ט ממנכ"ל הפורמולה 1"

בנקאי גרמני, שעומד למשפט במינכן, טוען כי ברני אקלסטון שיחד אותו לפני שש שנים, על מנת להבטיח לעצמו את המשך הכהונה כמנכ"ל הספורט המוטורי

ברני אקלסטון, מנכ"ל הפורמולה 1, מסתבך. הבנקאי גרארד גריבובסקי, לשעבר מבכירי הבנק הגרמני BayernLB, הודה אתמול (ד') לראשונה כי הסכים לקחת שוחד בשווי של 28 מיליון ליש"ט מאקלסטון בן ה-81.

גריבובסקי אמר את הדברים במסגרת משפט שמתנהל נגדו במינכן, בו הוא נאשם בשורה של עבירות צווארון לבן. בין היתר, התובעים מאשימים את הבנקאי כי בשנת 2006, אז מכר BayernLB את 47.2% אחוזי השליטה שלו בענף הפורמולה 1 לקרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners, לקח גריבובסקי את השוחד המדובר מאקלסטון. התובעים טוענים כי אקלסטון רצה להבטיח באמצעות השוחד הזה את המכירה ל-CVC, כיוון שקרן ההשקעות הבטיחה לו שימשיך לכהן כמנכ"ל של הספורט המוטורי במידה והעסקה תצא לפועל.

בעוד גריבובסקי, אם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו, צפוי לשבת שנים ארוכות בכלא, עדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של אקלסטון הבריטי. בגרמניה מתייחסים לאקלסטון כרגע כ"חשוד" בלבד בפרשה, והוא עשוי להיות מוזמן בקרוב לחקירה בנושא.

אקלסטון לא מכחיש ששילם את 28 מיליון הליש"ט המדוברים, אך טוען כי עשה זאת עקב סחיטה מצידו של גריבובסקי, שאיים לחשוף בפני רשויות המס הבריטיות ראיות מזויפות להתנהלות פיננסית לא תקינה, לכאורה, של אקלסטון. אתמול אמר אקלסטון: "הבחור המסכן הזה כלוא כבר תקופה ארוכה. הוא יגיד הכל כדי להציל את עצמו, כולל שקרים".

אגב, CVC החלה בתקופה האחרונה למכור את אחזקותיה בפורמולה 1. בסך הכל מימשה בתוך חודש עסקאות בשווי של 2.1 מיליארד דולר ממכירת אחזקותיה בפורמולה 1, והקטינה את מניותיה בספורט המוטורי מ-63% ל-35% בלבד.