רוצים הכנסה קבועה? שימו את הכסף בקרנות סל מיוחדות

אם אתם רוצים שתיק ההשקעות שלכם ייצר לכם הכנסה חודשית קבועה, ייתכן שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לוותר על התיק הקלאסי של 60% מניות ו-40% אג"ח

אם אתם מחפשים הכנסה קבועה בימים אלו, יכול להיות שכדאי לוותר על התיק הקלאסי של 60% מניות ו-40% אג"ח, לטובת תיק שמייצר מה שהאנליסטים בחברת מורנינגסטאר מכנים "הכנסה יעילה".

מדוע? סיבה אחת היא תנאי השוק הנוכחיים. השווקים תנודתיים והריביות הריאליות (בניכוי אינפלציה) הן נמוכות עד שליליות. לכן, משקיעים שהתיק שלהם בנוי על הקצאת נכסים קלאסית מרוויחים היום בערך 2.2% בשנה.

סיבה שנייה קשורה לדרך שבה מייצר התיק הקלאסי הכנסה. לפי דייויד בלנשט, מנהל יחידת מחקר הפנסיה במורנינגסטאר, ההכנסה מהתיקים המסורתיים באה משני מקורות: הראשון הוא מה שמכנים במורנינגסטאר הכנסה ממחיר, והשני הוא הכנסה מדיבידנד וריבית. ומאחר שמשקיעים רבים, בייחוד פנסיונרים, לא רוצים לממש את הקרן שלהם (כלומר לא רוצים הכנסה ממחיר), הכנסה מתיק כזה היא משימה קשה.

אבל משקיעים שמאמצים את אסטרטגיית ההכנסה היעילה יכולים ליהנות מרמה גבוהה בהרבה ועקבית של הכנסה (אפילו אחרי מס), ולעשות זאת מבלי למשוך כספים מן הקרן שלהם.

כפי שאולי ניחשתם, האסטרטגיה שעליה אנו מדברים כוללת תמהיל של נכסים מניבי הכנסה כמו מניות שמשלמות דיבידנדים, מניות בכורה, אג"ח לטווח קצר, אג"ח לטווח בינוני וארוך (עם סיכון של התקופה) ואג"ח בינלאומיות, ביחד עם כמה מכשירי סיכון מוגבר כמו אג"ח בתשואה גבוהה ואג"ח בשווקים מתעוררים.

כדי להדגים איך האסטרטגיה הזו עשויה לעבוד, מורנינגסטאר פיתחה מדד בשם Morningstar Multi-Asset High Income index. המדד, שמיועד להניב רמה גבוהה של הכנסה שוטפת, מורכב מכמה קרנות סל שמשקיעות ביחד 20% במניות, 60% באג"ח ו-20% במכשירי הכנסה חלופיים.

ארבע קרנות סל אפשריות

האם אתם יכולים לבנות בעצמכם תיקי הכנסה יעילה כאלו? ובכן, יש כמה דרכים לעשות את זה. אפשרות אחת היא, כאמור, להשקיע באותן תעודות סל של מדד מורנינגסטאר.

אפשרות שנייה היא להשקיע באחת מארבע קרנות סל שנבנו כדי להניב הכנסה שוטפת גבוהה. קרן הסל iShares Morningstar Multi-Asset Income (IYLD) היא קרן של משפחת קרנות הסל במיתוג iShares, שמבוססת על מדד מורנינגסטאר. התשואה הנוכחית שלה היא 3.73%, וערך הנכסים הנקי (NAV) הוא כ-25 דולר ליחידה, זהה למחיר שבו היא הונפקה באפריל. שיעור דמי הניהול סקרן עומד על 0.6%.

אופציה נוספת היא קרן הסל SPDR SSgA Income Allocation (INKM), שמיועדת לספק תשואה כוללת מהשקעות בנכסים מכניסים ומניבי תשואה, ועוקבת אחרי המדד העולמי של MSCI. גם היא הושקה באפריל, גם כאן מדובר בקרן סל של קרנות במיתוג (SPDR), ותשואתה הנוכחית היא 4.03%.

וה-NAV שלה מצוי גם הוא באזור המחיר שבו היא הונפקה, 30 דולר. דמי הניהול הם 0.7%.

אופציה קצת אחרת, עם יותר סיכון שוק, היא קרן Guggenheim Multi-Asset Income (CVY), שמחקה את ביצועי מדד Zacks Multi-Asset Income. מדד זה של כ-150 ניירות ערך כולל מניות אמריקניות, קרנות נדל"ן (ריט), שותפויות מוגבלות (MLP), קרנות סגורות, נאמנויות קנדיות ומניות בכורה. קרן הסל של גוגנהיים, עם שיעור עמלות של 0.6%, קיימת מאז 2006 והתשואה הנוכחית שלה היא 5.11%. אבל ה-NAV של קרן הסל הזו תנודתי הרבה יותר, בהתאם לנכסיה: הוא נע בין 10-30 דולר מאז השקתה.

אופציה רביעית היא קרן הסל Arrow Dow Jones Global Yield (GYLD) שעוקבת אחרי מדד Dow Jones Global Composite Yield. מדד זה מנסה לזהות את 150 ניירות הערך בעלי התשואה הגבוהה ביותר בעולם במניות, באג"ח ובמוצרים חלופיים כמו קרנות נדל"ן ושותפויות מוגבלות. קרן הסל הזו נסחרת בכ-5% מתחת למחיר שבו הושקה במאי. שיעור העמלות הוא 0.75% והתשואה השוטפת נאמדת ב-2.8%.

חלק מתוכנית, לא כל התוכנית

רבות מקרנות הסל בקטגוריה הזו הן חדשות ועדיין לא מוכחות. ייתכן שהן יניבו הכנסה שוטפת גבוהה, כפי שהן מתיימרות בפרסומים שלהן. ייתכן גם שהן יניבו את התשואות הללו עם דרגה גבוהה של תנודתיות ערך נכסים נקי (NAV). כדאי לכן לתכנן איזה תפקיד צריכות תעודות כאלה לשחק בתיק ההשקעות שלכם. חישבו על כך שהן חלק מתוכנית, לא התוכנית כולה.

ואחרון אחרון, חישבו גם על האופציות האחרות שמניבות הכנסה שוטפת גבוהה יחסית. לדוגמה, קרן Franklin Income (FKINX) נחשבת לסבתא של קרנות הנאמנות הפתוחות שמניבות הכנסה. תשואתה השוטפת היא 6.78%. ישנה גם משפחת קרנות ההכנסה הריאלית של פימקו - הקרן של 2019 (PCIAX) והקרן של 2029 (POIAX), שמשקיעות באג"ח מדינה צמודות מדד (TIPS) כדי לייצר הכנסה לאורך תקופת זמן נתונה.

יש גם כמה קרנות שמציעות את מה שנקרא "יעד הכנסה לפנסיה", כמו Vanguard Target Retirement Income (VTINX), Fidelity Freedom Income (FFKAX) או T. Row Price Retirement Income (TRRIX). הקרן של פידליטי הניבה 3.64% בחמש השנים האחרונות ו-4.06% בעשור האחרון.

השורה התחתונה: אם אתם מעוניינים בהכנסה קבועה, יש לכם הרבה ברירות בימינו. לא צריך להסתפק בתיק הקלאסי. אם האנליסטים צודקים, אפשר להרוויח היום הכנסה שוטפת גבוהה יחסית - ולעשות את זה ביעילות.

קרנות הסל
 קרנות הסל

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2012