נמשך הקרב על אולטרה שייפ: הצעת הרכש של גורביץ' נכשלה

רק 5.8% מבעלי המניות נענו להצעה ■ השלד הבורסאי הוא יעד אטרקטיבי להשתלטות בשל קופת המזומנים התפוחה שלו

בעלי המניות בשלד הבורסאי אולטרה שייפ לא נענו להצעת הרכש של מאיר גורביץ', הבעלים של חברת הנדל"ן ארזים, שנקלעה לקשיים, ולא מכרו לו את מניותיהם בחברה. מחיר המניה בהצעה היה 1.3 אגורות. רק 5.8% מבעלי המניות נענו, ואילו ההצעה הותנתה בהיענות של לפחות 25.1% מבעלי המניות, ולפיכך בוטלה. מחיר המניה בשוק היום הוא 1.2 שקלים, מה שמקנה לאולטרה שייפ שווי של 50 מיליון שקל - בדומה למזומן שבקופתה.

זהו שלב נוסף במאבק על השלד שבין מאיר גורביץ' ובנו יוסף, המעוניינים לצקת לחברה תוכן בתחום הנדל"ן, ובין קבוצת מטרת מיזוג ואסיה פיתוח, שבהובלת ירון ייני, דן מור וכפיר זילברמן, המעוניינת לצקת לחברה פעילות מתחום הנפט והגז. קופת המזומנים התפוחה של אולטרה שייפ היא שהופכת אותה ליעד השתלטות אטרקטיבי.

המאבק בין הצדדים התחיל מיד לאחר מכירת פעילותה של אולטרה שייפ בתחום הרפואי (מערכת לחיטוב הגוף על ידי המסת שומן באמצעות אולטרה-סאונד) לחברת סינרון ב-14.4 מיליון דולר. ייני וקבוצתו רכשו דרך הבורסה 19% ממניות החברה, ואילו גורביץ' הציע להשקיע 4 מיליון דולר בחברה לפי מחיר של 1.34 שקלים למניה. הדירקטוריון קיבל את הצעתו של גורביץ', שהייתה אמורה להקנות לו 24.9% מהחברה.

קבוצת ייני טענה כי ההצעה הייתה צריכה לעבור דרך אסיפת בעלי המניות של החברה, משום שהיא מקנה לגורביץ' שליטה דה-פקטו בחברה. כמו כן טענה הקבוצה כי הדירקטוריון קיבל את ההצעה במהירות במטרה לחסום אותה מרכישת השליטה בחברה בבורסה, מתוך חשש כי הדירקטורים יאבדו את משרתם.

עוד טענה הקבוצה כי אולטרה שייפ יכולה להשיג השקעה כזו במחיר גבוה יותר, וכי אין לה צורך במזומן. בתגובה טענה החברה כי החוק מגדיר רף של בדיוק 25% לעניין הבאת ההצעה לדיון באסיפה הכללית, וכי הצעת ההשקעה הייתה טובה וראויה משום שגורביץ' מוכן להשקיע מיידית.

המאבק הגיע לביהמ"ש העליון

הסוגיה הגיעה לבית המשפט הכלכלי, אשר הכריע כי הצעת גורביץ' התקבלה כראוי, ולא כדי לחסום את הרוכשים האחרים. ייני וקבוצתו ערערו לבית המשפט העליון, שהכריע כי הדיון יימשך ובינתיים גורביץ' יחויב להחזיר את המניות. במקביל להצעת הרכש, גורביץ' עדיין נאבק בבית המשפט על ביצוע ההשקעה הישירה שלו בחברה.