לאומי פרטנרס ממליצים על ביטוח ישיר: צפויה לזנק ב-82%

מעריכים את שווי בית ההשקעות הממוזג דש-מיטב ב-1.36 מיליארד ש' ■ גם משפחת המבורגר מאמינה בביטוח: רכשה מניות הראל ב-3 מיליון שקל

האנליסטים של בנק לאומי יצאו לפני כמה ימים בהמלצת קנייה חמה לביטוח ישיר, שבשליטת משפחת שנידמן, ובניהול בני הדודים מוקי ודורון שנידמן. האנליסטית מרב פישר שרוני מלאומי פרטנרס החלה לסקר את המניה, המחזיקה בפעילויות ביטוח, פיננסים, נדל"ן ואשראי צרכני, תוך שהיא מצרפת לחברה מחיר יעד הגבוה בכ-82% ממחיר המניה בבורסה הבוקר.

בסך הכול, בלאומי פרטנרס מצמידים לקבוצת ביטוח ישיר, היושבת בפתח-תקווה, שווי חברה של כ-828 מיליון שקל, לעומת שווי שוק נוכחי של כ-441 מיליון שקל.

"החברה נסחרת בדיסקאונט ניכר ביחס לשווי הכלכלי המוערך על-ידינו, אשר אף נוקט גישה שמרנית ומחמירה בהערכת שווי החברות הבנות, ובעיקר בהערכת שווי זרוע הנדל"ן של הקבוצה - אדגר השקעות", אומרת פישר שרוני.

לא רק זאת, אלא שלדעתה של האנליסטית, ביטוח ישיר אף מושפעת במידה נמוכה יחסית מהתנודתיות, ואף מירידות השערים בשוקי ההון - וזה יתרון בימים אלה על יתר הענף.

ביטוח ישיר פועלת במגוון תחומי פעילות: הראשון והעיקרי הוא תחום הביטוח. החברה מחזיקה בשליטה באיי.די.איי חברה לביטוח, ש"מאופיינת, ותמשיך להיות מאופיינת להערכתנו, בצמיחה גבוהה וברווחיות טובה בהשוואה לענף, ונהנית מניהול טוב, מיכולת טכנולוגית גבוה ומיתרון חיתומי על פני מרבית המתחרות בענף".

בלאומי פרטנרס נוקבים בשווי של 877 מיליון שקל לפעילות הביטוח בישראל, ובשווי של 820 מיליון שקל לחברת איי.די.איי ביטוח, שאותה מנהל רביב צולר. זאת לאחר שבפברואר השנה מכרה ביטוח ישיר 17% מאיי.די.איי ביטוח לקרן ההשקעות באטרי, לפי שווי חברה של 730 מיליון שקל, שעשוי לצמוח לשווי של 800 מיליון שקל.

נוסף לכך, פישר שרוני מזהה פוטנציאל הצפת ערך בזרוע הנדל"ן של החברה - אדגר השקעות (שביטוח ישיר מחזיקה בכ-62.7% ממניותיה). כך, בלאומי מצמידים לפעילות זו שווי של 278 מיליון שקל - הגוזר לאדגר הציבורית שווי של כ-443 מיליון שקל. זאת, כ-17% מעל השווי של אדגר בשוק, שמסתכם בכ-380 מיליון שקל.

לאומי פרטנרסמעריכים את בית ההשקעות הממוזג דש-מיטב בשווי של כ-1.36 מיליארד שקל (הנגזרים משווי של כ-175 מיליון שקל להחזקות של ביטוח ישיר בבית ההשקעות הממוזג). עם זאת, הגם ש"היות שהמיזוג טרם יצא לפועל קשה להעריך את החברה הממוזגת", לדברי פישר שרוני מצב ההחזקה הזו משתפר אגב המיזוג עם דש. נוסף לכך, פעילות האשראי הצרכני של ביטוח ישיר - מימון ישיר - זכתה לשווי של כ-50 מיליון שקל.

מניית ביטוח ישיר הוסיפה לערכה כ-10% מאז תחילת השנה. משפחת שנידמן שולטת בחברה באמצעות חברת צור שמיר, שמחזיקה בכ-75.5% ממניות החברה, ובני הדודים המנהלים את החברה מחזיקים ישירות בעוד 0.7% ממניות החברה. החברה רשמה ברבעון הראשון השנה רווח נקי של כ-21 מיליון שקל, והרווח הכולל הסתכם בכ-19 מיליון שקל.

הרכישות של משפחת המבורגר

לאומי אינו הגוף היחיד שמביע אמון בימים אלה בחברת ביטוח. משפחת המבורגר - האחים יאיר, גדעון ונורית - רכשו אתמול באמצעות חברת ג.י.ן מניות קבוצת הראל שבשליטתם בכ-3 מיליון שקל. רכישה זו, שהביאה את השלושה להחזקה ישירה של כ-50%, מתווספת לשתי רכישות דומות שביצעו לאחרונה - 5 מיליון שקל בסוף מאי ו-3 מיליון שקל לפני כשבוע. בסה"כ רכשה משפחת המבורגר מניות הראל בכ-11 מיליון שקל.