יש טבעת ללברון: מיאמי זכתה באליפות ה-NBA

המיזם הגדול שנבנה במיאמי ב-2010 הביא את התואר לקבוצה מפלורידה; ההיט, שבבעלות המיליארדר מיקי אריסון, השלימו ניצחון 1-4 בסדרה על אוקלהומה סיטי

שנתיים זה לקח, אבל בסוף זה קרה. המיזם הגדול של מיאמי היט שנבנה בקיץ 2010 עם לברון ג'יימס, דוויין וויד וכריס בוש, הגיע היום לפנות בוקר (ו') לתחנה הסופית שלו אחרי שההיט רשמו זכייה באליפות ה-NBA. מיאמי הביסו את אוקלהומה סיטי ת'אנדר 106-121 והשלימו ניצחון 1-4 בסדרת הגמר. זו האליפות השנייה בתולדות ההיט, והיא באה אחרי הפסקה של 6 שנים מאז הזכייה הקודמת.

הסיפור הגדול של הוא כמובן לברון ג'יימס. בגיל 27, אחד מהשחקנים הגדולים אי פעם ב-NBA חיכה 9 שנים לטבעת אליפות ראשונה שלו. הוא עזב את קליבלנד קבאלירס ב-2010, במהלך שזכה למבול של ביקורות בעיקר על הדרך המתוקשרת בה נעשה (תוכנית ה"Decision" בשידור חי ברשת ESPN) כדי לנסות ולזכות באליפות עם מיאמי.

גם הלילה נתן קינג ג'יימס תצוגת מופת משני צדי המגרש כשסיים עם טריפל דאבל: 26 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים. הוא נבחר ל-MVP של סדרת הגמר.

למרות שהת'אנדרס סומנו כפייבוריטים ברורים לניצחון לפני תחילת הסדרה אחרי שהעיפו בסיבובים הקודמים בפלייאוף בזו אחר זו 3 אלופות NBA מהעשור האחרון - את דאלאס מאבריקס, לוס אנג'לס לייקרס וסן אנטוניו ספרס. אבל הם לא הצליחו לשמור על המומנטום ואחרי שניצחו את משחק מס' 1 בסדרה מול מיאמי הם נכנעו 4 פעמים ברציפות, כולל בשלושת המשחקים שנערכו במיאמי. ההיט עברו בפלייאוף את ניו יורק ניקס בסיבוב הראשון, אח"כ את אינדיאנה פייסרס, וגברו בסדרת גמר המזרח על בוסטון סלטיקס.

ההיט נחשבים לאחת מהקבוצות הצעירות בליגה. היא בבעלות של המיליארדר מיקי אריסון, אחיה של שרי אריסון, שרכש את הקבוצה עם הקמתה ב-1988 עבור 32 מיליון דולר. השווי של הקבוצה נאמד כיום לפי "פורבס" ב-457 מיליון דולר, והיא אחת מהפרצ'נייז היציבים בליגה בעשור האחרון: סיימו 8 מ-10 העונות האחרונות ברווח תפעולי, ובסך הכל העמידו מאזן חיובי תפעולי של 111.5 מיליון דולר מאז 2003, כולל שיא של 26 מיליון דולר רווח תפעולי בעונה שעברה.