המתיחות נמשכת: נתניהו קיים הערכת מצב עם ברק וגנץ

(עדכון) גבר כבן 50 נפצע הבוקר מרסיסי רקטה באזור התעשייה של שדרות ופונה לביה"ח במצב קשה ■ מאז הבוקר נורו 24 רקטות לעבר ישראל ■ מטוסי חיל האוויר ירו לעבר חוליית שיגור פלסטינית

המתיחות בדרום נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעות הערב הערכת מצב עם שר הביטחון אהוד ברק, הרמטכ"ל בני גנץ וגורמי ביטחון נוספים. ראש הממשלה הנחה להמשיך ולפעול בעצמה כדי לשמור על ביטחון תושבי הדרום.

מוקדם יותר ביצעו מטוסי חיל האוויר ירי לעבר חוליית שיגור פלסטינית סמוך לרצועת עזה. מדובר בחוליה השנייה שמותקפת היום סמוך לגבול. הרמטכ"ל בני גנץ סיים בשעות אחר הצהריים דיון הערכת מצב עם פורום המטכ"ל בקריה, וערך סיור באזור עוטף עזה, במהלכו נפגש עם ראשי רשויות מקומיות ועם מפקדי אוגדת עזה. בשעה 18:00 הגיעה הצמרת הביטחונית כדי לדון עם שר הביטחון אהוד ברק בהתפתחויות.

כפי שמצטייר כעת, מתקיים דיאלוג עם נציגים מצריים שמנסים להרגיע את הרוחות ולהביא לסיום סבב ההסלמה הנוכחי. על פי הערכות, כל עוד חמאס לא ינסה להגדיל את הירי, גם ישראל לא תנסה להרחיב את טווח התקיפות.

לאחר התייעצויות שקיימו ראשי הרשויות בדרום, הוחלט כי הלימודים מחר בשדרות וביישובי עוטף עזה יתקיימו כסדרם. אם הירי לעבר הערים ייתחדש תתבצע הערכת מצב נוספת.

מאז הבוקר נורו לעבר שטחי ישראל 24 רקטות - לפחות חמש מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל" שהוצבה במהלך השבוע בשדרות. גורמים בעיר מביעים שביעות רצון עד כה מתפקודה. במהלך היום נפצע קשה גבר בן 50, לאחר שרסיסי רקטת קסאם פגעו במיגונית בה הוא שהה במועצה האזורית שער הנגב. הגבר פונה לקבלת טיפול רפואי בביה"ח ברזילי באשקלון. שני בני אדם נוספים לקו בחרדה.

הפלסטינים מדווחים כי בתגובה לחידוש הירי, תקף חיל האוויר מטרות ברצועת עזה. כמו כן, מדווח על ירי ארטילרי לעבר שטחים פתוחים ברצועה. משרד הבריאות הפלסטיני פרסם הודעה לפיה במהלך סוף השבוע נהרגו חמישה פלסטינים מתקיפות צה"ל, בהם שלושה אזרחים. על פי הדיווח, מתחילת האירועים ביום שני האחרון נהרגו 16 פלסטינים ו-70 נפצעו ב-32 הפצצות והפגזות חיל האוויר.