אחרי הדיל: מחר ייחתם המתווה לפינוי מחנות צה"ל

על פי דיל שנרקם בין שר האוצר ובין שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, משרד הביטחון יהיה זה שיתכנן את הקרקע ומינהל מקרקעי ישראל יהיה אחראי לשיווק

החתימה על מתווה פינוי מחנות צה"ל, הממוקמים באזורי הביקוש במרכז הארץ, קרובה מתמיד. כך נודע ל"גלובס".

על פי דיל שנרקם בין שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ובין שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, בתיווך מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר, משרד הביטחון יהיה זה שיתכנן את הקרקע ומינהל מקרקעי ישראל יהיה אחראי לשיווק. בתמורה, נמצא פתרון לשחרור מכרזי מחיר למשתכן שהיו תקועים עד כה בשל דרישת האוצר להציג בוועדת הכספים מקור תקציבי להנחות במכרזים אלו, שנאמדות ב-400-500 מיליון שקל. מדובר בכ-4,000 יח"ד.

פינוי מחנות צה"ל יאפשר הקמה של אלפי יח"ד בצד שטחי מסחר ותעסוקה. עד כה לא נחתם ההסכם המאפשר את התחלת התהליך, בשל התנגדות אטיאס.

עוד נודע ל"גלובס" כי כבר מחר עתיד אטיאס לזמן את כל המעורבים ולהכריז על חתימת המתווה שיאפשר את תחילת תהליך פינוי המחנות. על פי ההסכמות שהושגו, תקצוב ההנחות שיינתנו במסגרת מכרזי מחיר למשתכן ייעשה במסגרת הסעיף "הנחות בקרקע", המתייחס לשינוי ייעוד וניצול קרקע. עד כה נעשה שימוש בסעיף זה בעיקר באזורי הפריפריה, אולם הוא אינו מוגבל לאזור מסוים.

"הגענו להבנות"

ממשרד האוצר נמסר כי "אכן הגענו להבנות בנושא פינוי בסיסי צה"ל, ללא קשר לסוגיית מכרזי מחיר למשתכן. אנו מקווים כי מחר אכן תתקיים החתימה על ההסכם". בד בבד, גורם באוצר אישר כי זהו מתווה הדיל הנרקם, אולם עד לחתימה על ההסכם לא תינתן התחייבות מפורשת לאטיאס בעניין אישור הקריטריונים והמקור התקציבי.

אטיאס לא מעוניין שהתנאים יידונו בוועדת הכספים, כדי לא לעורר את הוויכוח על מיצוי כושר השתכרות.

ממשרד השיכון נמסר: "בשבועות האחרונים הרבה אטיאס לעסוק בגיבוש ההסכם עם משרד הביטחון. אין קשר בין הסכם זה למכרזי מחיר למשתכן. המחלוקת בנושא המחיר למשתכן עומדת בעינה".