איציק זוהר ביקש להכריז פשיטת רגל: "התמכרתי להימורים"

כדורגלן העבר צבר חובות של כ-750 אלף שקל לחברים ול"גורמים שונים"; בנוסף חייב מאות אלפי שקלים למס הכנסה ולעיריית תל-אביב

שחקן הכדורגל לשעבר ופרשן הספורט איציק זוהר מבקש להכריז עליו פושט רגל, עקב חובות של יותר ממיליון שקל. מהבקשה, שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עולה כי זהר צבר חובות של כ-750 אלף שקל לחברים ו"לגורמים שונים" בעקבות התמכרות להימורים.

הבקשה כוללת רק את חובותיו של זוהר בתיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדו, אך אינה כוללת את חובותיו למס הכנסה, בהיקף של מאות אלפי שקלים, וכן חוב נוסף לעיריית תל-אביב, של כ-192 אלף שקל, בגין דוחות חניה שלא שולמו על-ידו בשנים האחרונות.

בבקשה מציין זוהר (42) כי הוא אב לשני ילדים קטינים, ובעקבות החובות אליהם נקלע הוא אינו מסוגל לפרנס את משפחתו. זוהר אף מסביר כיצד נקלע לחובות: "בשנת 2004 פרש החייב (זוהר, א' ל"ו) ממשחק כדורגל פעיל. מאותו מועד ובסמוך אליו, החל החייב לנסות ולנהל עסקים קטנים שונים אשר לא זכו להצלחה מרובה. בד-בבד החל החייב להשקיע כספים בהימורים, כאשר בשלב מסוים עלו השקעותיו בהימורים לכדי התמכרות של ממש. אין חולק כי הימורים מתאפיינים בכך שלצד הסיכוי לרווחים קיים גם סיכוי של ממש לאבד רווחים. התמכרותו של החייב באה לידי ביטוי בהזרמת סכומים גבוהים יותר ויותר בכל פעם על חשבון השקעותיו בהימורים".

זוהר טוען עוד כי במשך תקופה ארוכה ניסה לסגור את חובותיו ולהגיע להסדרי תשלומים עם נושיו, ללא הצלחה. זאת, לאחר שהנושים שלו חשבו שהוא מסתיר מהם כספים שצבר.

בפרסומים שונים בעניינו של זהר נטען כי רשימת הנושים שלו כוללת, בין היתר, את חברת הביטוח מנורה (7,200 שקל), כביש 6 (3,000 שקל), רשות השידור (2,700 שקל בגין אי תשלום אגרה), עיריית תל-אביב ונושים רבים אחרים.

על הרקע הזה מבקש זוהר מבית המשפט להכריז עליו כפושט רגל, כדי שתינתן לו האפשרות לעבוד מבלי שיוטלו עיקולים על חשבונותיו. נטען כי בסופה של התקופה שתיקבע ינסה זוהר להסדיר את החובות או לקבל הפטר מהם אם לא יצליח להשתקם.

מהבקשה עולה כי מאז שפוטר מתפקידו כפרשן בערוץ הספורט, בין היתר עקב הפרסומים השליליים השונים אודותיו, זוהר אינו עובד, והוא נעזר בחברים לעסקים שמנסים לשקם אותו גם לצרכי קיום יום-יומי.

"לאיציק זוהר אין היום זוהר. הוא ממש נפל מאיגרא רמה לבירא עמיקתא", אומר גורם שמכיר את חובותיו של שחקן העבר. "הוא עובר ימים לא פשוטים, ויש לו תדמית שלילית שפוגעת ביכולת שלו להשתכר. ניסיתי לא מזמן לסדר לו עבודה שתפורה עליו בפורמט של פרסום, והכול היה סגור, אבל ברגע האחרון פורסמה עוד כתבה שלילית, והם ביטלו את החוזה. אז איך הוא יסגור את החובות שלו?"

בא-כוחו של זוהר, עו"ד אלי שרעבי, מסר בתגובה: "הדרך הנכונה והטובה במצבו של איציק כיום היא דרך של פשיטת רגל. באופן זה יפסיקו לרדוף אחרי איציק זוהר, מה שייתכן שיאפשר לו לצאת לדרך החדשה, וייתכן שבהמשך יצליח לסגור חובות".