ביה"ד הרבני אישר לבעל לתעד את אשתו בבית עם מצלמה

לבעל אושר גם שימוש במכשיר הקלטה ■ עם זאת, ביה"ד דחה את בקשת הבעל לרשת את הבית במצלמות שיתעדו את האלימות הפיזית של אשתו כלפיו, כפי שטען

בית הדין הרבני בתל-אביב דחה בקשת בעל להתקין מצלמות בדירת המגורים שלו, תוך חלוקת השימוש בדופלקס בה הוא מתגורר עם אשתו וילדיו, וקבע כי מדובר בהפרה של חוק הגנת הפרטיות. עם זאת, בית הדין התיר לבעל לשאת עליו מצלמה או מכשיר הקלטה כדי לצלם את הנעשה בבית, וזאת בהסכמת אישתו.

ההחלטה ניתנה במקרה של בני זוג והורים ל-4 ילדים, המצויים בהליכי גירושים. הבעל עזב את הבית לטובת מאהבת נשואה ושכר דירת רווקים. האישה, מצידה, טענה כי היא מעוניינת בשלום-בית וביקשה מהבעל לשוב הביתה. הבעל התנה את חזרתו ברישות דירת המגורים במצלמות כדי להבטיח שהאישה לא תתקוף אותו פיזית. הבעל טען בבקשתו כי זו זכותו להתקין מצלמות בביתו, שכן מדובר בקניינו הפרטי.

בנוסף דרש הבעל להפריד את דירת הדופלקס לשניים ולאסור על האישה ועל 4 הילדים להשתמש בקומה השנייה של הדירה, שתשמש רק אותו.

באמצעות עו"ד רועי סידי, טענה האישה כי מדובר בהפרה בוטה של זכותה לפרטיות, שנוגדת את חוק הגנת הפרטיות. האישה טענה כי לא יעלה על הדעת שדירתה תהפוך ל"בית האח הגדול", כאשר כל צעד או שיחת טלפון שלה ושל ילדיה, כל כוס קפה שתכין עם כותונת לילה בבוקר, יתועדו 24 שעות ביממה על-ידי הבעל, שנטש אותה לטובת מאהבת.

עוד טענה האישה כי לא יעלה על הדעת שיימנע ממנה ומילדיה לעשות שימוש במחצית הדירה, כאשר אם תועבר הקומה השנייה של הדירה לשימוש הבעל, הוא ישהה בה עם מאהבתו הנשואה.

בית הדין הרבני, כאמור, דחה את בקשת הבעל וקבע כי מדובר בהפרה קשה של זכות האישה לפרטיות. עם זאת, בית הדין התיר לבעל להסתובב בדירה עם מכשיר הקלטה או מצלמה שיישא על גופו, וזאת לאור הסכמת האישה לכך.

בשלב זה עדיין לא ברור האם הבעל אכן יחזור לביתו.