בקרוב: התקנת אמצעי מציל חיים ברכב? קבל הנחה בביטוח

מי שיתקין ברכבו אמצעי עזר טכנולוגיים ייהנה מתעריפי ביטוח חובה מופחתים ביחס לקיימים ■ הערכות באוצר: המהלך, אם יבשיל, עשוי לחסוך לכלל הציבור כ-150 מיליון שקל בשנה

משרד האוצר הודיע היום (ב'), כי יפעל לשינוי הפרמטרים שלפיהם מחושבת הפרמיה שמשלמים הנהגים בעבור ביטוח החובה: מי שיתקין ברכבו אמצעי עזר טכנולוגיים ייהנה מתעריפי ביטוח מופחתים ביחס לקיים. באוצר מעריכים שהמהלך, אם יבשיל, עשוי לחסוך לכלל הציבור כ-150 מיליון שקל בשנה.

על פי ההודעה, שר האוצר, יובל שטייניץ, מקדם את המהלך "שיוביל להוזלת פרמיית ביטוח רכב החובה באם יותקנו ברכב טכנולוגיות מצילות חיים". המהלך כפוף לאישור הכנסת.

חברות הביטוח מחשבות את התמחור שלהן בהתאם להוראות הפיקוח באוצר, בראשות פרופ' עודד שריג. במסגרת זו, הוראות הרגולציה מתירות לחברות הביטוח לקבוע את תמחור ביטוחי החובה לרכב לפי פרמטרים ברורים (ורק לפיהם): אופן השימוש ובעלות הרכב, נפח המנוע, כריות אויר וחמישה משתנים המתייחסים למאפייני הנהגים - גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון.

כעת, בכוונת האוצר להוסיף משתנים חדשים: מערכת לבקרת יציבות (ESP), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת התראה על אי שמירת מרחק ומערכת התראה על סטייה מנתיב (FCW ,LDW), סוג ההנעה (בנזין, דיזל, גז, חשמל) ומספר כוחות סוס של הרכב. בביטוחי הרכב רכוש (הביטוח המקיף וצד ג' לרכב) לחברות יש חופש רב יותר באקטואריה.

באוצר מציינים כי "הוספת משתנים אלה תגדיל את התמריץ הכלכלי לשימוש באביזרי בטיחות לרכב ותגביר את הבטיחות בדרכים". מקורות בשוק הביטוח בירכו על הכוונה. מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ, אמר כי "הציבור בישראל חייב להיות מודע לקיומן של טכנולוגיות בטיחות בכלי הרכב, ולתרומתן להורדת הנפגעים וההרוגים בתאונות הדרכים".