המחאה נגד חולדאי: אמנים לא ישתתפו באירועי "לילה לבן"

אמנים שונים, כמו גם חנות "האוזן השלישית", ביטלו השתתפותם באירועי "לילה לבן" של עיריית ת"א ביום חמישי עקב אלימות המשטרה כלפי המפגינים במוצ"ש

ביום חמישי הקרוב יתקיימו בתל-אביב אירועי "לילה לבן", ביניהם הופעות מוסיקליות, הצגות ואירועי תרבות שונים בארגון העירייה. אולם, מספר אמנים וגופים שהיו אמורים לקחת חלק באירועים ביטלו את השתתפותם על רקע אירועי סוף השבוע.

לאחר ההתנגשות בין המשטרה ופקחי העירייה לבין מפגיני המחאה החברתית בימים שישי ושבת האחרונים החלו לעבור הודעות ברשתות החברתיות הקוראות להחרים את אירועי "לילה לבן" מבית עיריית תל-אביב. המבטלים, ביניהם אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום, להקת "ג'ירפות" וחנות "האוזן השלישית", טוענים כי על האלימות שהופעלה מצד העירייה כלפי המפגינים לא ניתן לעבור לסדר היום.

"לאור ההתרחשויות האחרונות וקולות המחאה (והטיפול בה), שקרו השבוע בתל-אביב, האוזן השלישית מבטלת את השתתפותה בלילה לבן", כך הודיעה חנות המוסיקה והסרטים הותיקה. "אנחנו מרגישים שאין כאן שום סיבה לחגוג ומתנצלים בפני האמנים הרבים שהתכוננו למרתון ההופעות אצלנו. כל הפעילויות הרגילות של האוזן השלישית והאוזןבר, שאינן קשורות ללילה לבן - יימשכו כרגיל".

אתגר קרת, אורלי קסטל-בלום, דב אלפון, אלכס אפשטיין ויהלי סובול שהיו אמורים לקחת חלק באירוע ספרותי ביטלו את השתתפותם, "בעקבות אלימות המשטרה נגד המפגינים למען צדק חברתי, ומעשים אלימים רבים אחרים בשבוע האחרון. תל-אביב היא עיר אהובה וחשובה לכולנו, אך לדעתנו אין לה כרגע שום סיבה לחגוג".

לגל הביטולים הצטרפו גם בעלי גלריות, אמנים פלסטיים וצלמים שונים שהיו אמורים להשתתף באירועי הערב.