חולשה ופחד בשווקים? יש סקטור שזינק לשיא של 11 שנים

מדובר בסקטור הביוטכנולוגיה בוול סטריט ■ תעודת הסל IBB מחזיקה במניות של יותר מ-100 חברות ביוטק בעלות שווי שוק של יותר מ-200 מיליון דולר

מפלס הפחד בשווקים זינק בימים האחרונים, בשעה שכמעט כל המשקיעים ברחבי העולם ממתינים בדריכות להתפתחויות באירופה ולפסגת ראשי גוש האירו ביום חמישי הקרוב. החששות משתקפים היטב במדדים המובילים בוול סטריט, שאיבדו גובה בשלושת החודשים האחרונים.

ואולם, מסתבר שיש גם בימים אלה לא מעט מניות שמטפסות לשיאים חדשים. ויש גם סקטור אחד שטיפס לשיא של 11 שנים.

מדובר בסקטור הביוטכנולוגיה בוול סטריט. בסקטור יש מניות של חברות מבוססות בתחום, כמו סלג'ן , אמג'ן וביוג'ן, לצד הרבה מאוד חברות בינוניות וקטנות יותר, שהשקעה בהן היא מסוכנת יותר כמובן.

בדומה לחברות רבות אחרות, גם כאן ניתן למצוא מניות של חברות שכמעט ולא זזו בעשור האחרות בעת שהכנסותיהן והרווחים שלהן זינקו. אמג'ן , למשל, רשמה עלייה של 365% ברווחים מאז שנת 2000 אולם המניה רשמה ירידה ב-11 השנים האחרונות. היום נסחרת המניה במכפיל של כ-16.

בסך הכל נסחרות מניות הסקטור במכפילים סבירים וחלקן ימשיכו לצמוח בשיעורים דו ספרתיים בשנים הקרובות, כך שבעידן שבו התשואות על אגרות חוב מאוד נמוכות הן נראות אטרקטיביות למדי.

ניתן להשקיע בתחום הביוטק בוול סטריט באמצעות השקעה ישירה בחברות, באמצעות קרנות נאמנות או תעודות סל. תעודת הסל IBB מחזיקה במניות של יותר מ-100 חברות ביוטק בעלות שווי שוק של יותר מ-200 מיליון דולר. התעודה טיפסה שלשום לשיא של השנה האחרונה ו-5 השנים האחרונות.

בבורסת ת"א אחת הדרכים להשקיע במדד הנאסד"ק ביוטכנולוגיה היא באמצעות תעודת סל של חברת תכלית בשם "תכלית נאסד"ק ביוטכנולוגיה". התעודה חשופה גם לשינויים בשער הדולר/שקל ומחלקת את הדיבידנד הצבור בכל רבעון. מתחילת השנה השיגה התעודה תשואה של למעלה מ- 20%.