עתירה לבג"ץ נגד חדשות 10 בעניין ההתנצלות לאדלסון

עמותת "הצלחה" טוענת, כי ההתנצלות ששודרה אינה תקפה

תנועת "הצלחה" הגישה הבוקר (ג') עתירה לבג"ץ נגד חברת חדשות ערוץ 10, הרשות השנייה והיועץ המשפטי לממשלה, בעניין התנצלות הערוץ בפני המיליארדר שלדון אדלסון. התנועה מבקשת כי המשיבים יעדכנו מדוע לא יפרסמו בפומבי כי אין כל תוקף משפטי מחייב להודעת ההתנצלות, וכי אין כל תוקף משפטי מחייב להסכם על שידור ההתנצלות. לטענת התנועה, ההתנצלות אינה תקפה מכיוון שהיא אושרה על-ידי גורמים לא מוסמכים לכך בחברת החדשות ובערוץ 10.

"הצלחה", התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, הגישה את העתירה באמצעות באי כוחה עו"ד אלעד מן ועו"ד דב גלעד כהן. עורכי הדין מבקשים מבית המשפט לקבוע ולהורות בצו כי בהליכי השימוע הנוגעים לפרשת ההתנצלות שנערכו ברשות השנייה נפלו פגמים מהותיים וכי יש לקיימם בשנית. עוד מבקשת העמותה, כי בית המשפט יורה על קיום מחודש של דיון בדירקטוריון חברת החדשות, בהתאם להוראות הדין והכללים המחייבים אותה מכוח חוק הרשות השנייה.

בהסברים להגשת העתירה נכתב, כי "על פני הדברים מתגלה כי ההתנצלות כפי ששודרה, מעבר להיותה בלתי תקפה - הייתה גורפת וכוללת מדי ולא הייתה לה כל הצדקה מקצועית ממשית. קיימות אינדיקציות וראיות ברורות להתערבות בעלי מניות של ערוץ 10 ונציגיהם בהחלטה על שידור ההתנצלות".

לטענת "הצלחה", מבדיקות שערכה עולה תמונה לפיה "מעולם לא נעשתה הערכה מסודרת של הסיכון המשפטי. החלטה זו התקבלה על אף התנגדות הצוות המקצועי והנהלת חברת החדשות וסומן כיוון ברור של הימנעות מעימות בכל מחיר - משיקולים כלכליים גרידא".

העמותה העלתה גם שאלות קשות בקשר לתפקודה של הרשות השנייה, האחראית על הפיקוח הרגולטורי על הערוץ.