המדינה לבג"ץ: לדחות את פינוי מבני הקבע בגבעת האולפנה

הפרקליטות מבקשת לדחות את פינוי מבני הקבע מהשכונה ב-4.5 חודשים, בטענה כי הוחלט שהם יוסרו מהקרקע בדרך של "העתקה", ולשם כך נדרש זמן נוסף

פרקליטות המדינה מבקשת שוב מבג"ץ להאריך את המועד לפינוי מבני הקבע משכונת גבעת האולפנה. בהודעה דחופה שהפרקליטות העבירה היום (ג') לבג"ץ, מתבקשים השופטים לאפשר למדינה לדחות את פינוי מבני הקבע משכונה זו עד למחצית חודש נובמבר, כלומר ב-4.5 חודשים.

המדינה מדגישה בהודעתה כי היא תפנה במועד, כפי שהתחייבה, את התושבים וחפציהם וכן את המבנים היבילים משכונת האולפנה עד 1 ביולי; ואולם לדברי הפרקליטות, התקבלה החלטה כי מבני הקבע יוסרו מהקרקע בדרך של "העתקה", ולשם כך נדרש זמן נוסף, נוכח המורכבות ההנדסית הכרוכה בכך.

עו"ד מיכאל ספרד, בא-כוחם של בעלי הקרקע הפלסטיניים והיועץ המשפטי של ארגון זכויות האדם "יש דין", מסר בתגובה: "על הכוונה להגיש בקשה זו דווח לפני ימים רבים בתקשורת, אבל לראשונה הועברה לידיעת עורכי הדין של בעלי הקרקע דקות אחדות לפני הגשתה לבית משפט, עם דרישה לתגובה מיידית.

"לא ניתן להגיב בסד זמנים זה, ומצער מאוד ששוב המדינה מציבה את הצדדים ואת בית המשפט בפני עובדות מוגמרות, שמשמעותן הפרת צו מפורש של בג"ץ, וכל זאת אף מבלי לצרף את התוכניות לפינוי שבבסיסן. לאור האמור, תגובה תוגש בנפרד, ככל שבית המשפט יורה על כך".