מיכאל ספרד

עו"ד מיכאל ספרד / צלם: יונתן בלום
עורך דין, עוסק במשפט בינלאומי ובזכויות אדם

עורך דין, בעל תואר במשפטים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במשפט בינלאומי של זכויות אדם בלונדון. כתב במקומון "כל העיר". התמחה אצל עו"ד אביגדור פלדמן. מעורב ביותר מ-100 עתירות לבג"ץ בנושאי מדיניות החיסולים וגדר ההפרדה. מ-2004 בעל משרד עורכי דין בתל-אביב. מייצג את ארגון זכויות האדם "יש דין", תנועת "שלום עכשיו" וארגון היוצרים תל"י. עתר נגד ניסויים בבעלי-חיים וייצג עובדים זרים, הורים מאמצים ומשפחות של אזרחים זרים שנהרגו בשטחים. שותף לכתיבת הביוגרפיה של המרגל מרקוס קלינגברג וספר על גדר ההפרדה.

כתבות אחרונות

 
מיכאל ספרד / צילום: שלומי יוסף

עו"ד מיכאל ספרד בראיון נוקב: "ישראל ביצעה פשעי מלחמה"

המזל של נתניהו: "לבית הלבן נכנס אדם שלא אכפת לו" • מעצר קצינים בחו"ל: "זה לא צריך להפתיע אף אחד" • עו"ד מיכאל ספרד, הבולט שבפרקליטי עמותות השמאל, מסמן את נקודת האל-חזור של הסכסוך: "נמצאים ברגעים המכריעים של השאלה אם נצליח לבלוע את הגדה ומה נירק ממנה החוצה"

שחר סמוחה 10.08.2018
"צוק איתן" / צילום: רויטרס

"צוק איתן" בראי המשפט הבינלאומי - הדעות חלוקות

האם ישראל פועלת במבצע "צוק איתן" בהתאם לחוק? הדעות חלוקות ■ "אם יש רימון אחד ו-100 מיליון אנשים סביבו - אז ודאי שלא תירה עליו, אבל אם יש טיל גרעיני ו-10 אנשים סביבו - אז בוודאי שכן" ■ דעה: מה אנושי בחייל הרוג?

חן מענית 21.07.2014

אנשי רוח במכתב לנתניהו: אל תחליט לבד על תקיפה באיראן

במכתב ששיגרו שורה של אנשי תקשורת, משפט ורוח, אותם מייצג עו"ד מיכאל ספרד, הם דרשו מראש הממשלה לא להחליט לבד על תקיפה באיראן ■ מאיימים בעתירה לבג"ץ

משה גולן 13.08.2012

"המדינה בולשת אחרי מפגינים ומצלמת אותם? אסור לה!"

עו"ד מיכאל ספרד יוצא נגד הרשויות ש"מצרות וממשטרות" את מרחב הביטוי והמחאה, בין השאר ע"י תיעוד מפגינים וניסיון לקבוע איפה וכיצד יתנהלו ההפגנות

חן מענית 19.07.2012

המדינה לבג"ץ: לדחות את פינוי מבני הקבע בגבעת האולפנה

הפרקליטות מבקשת לדחות את פינוי מבני הקבע מהשכונה ב-4.5 חודשים, בטענה כי הוחלט שהם יוסרו מהקרקע בדרך של "העתקה", ולשם כך נדרש זמן נוסף

יובל יועז 26.06.2012

בג"ץ מותח ביקורת על המדינה בפרשת "גבעת האולפנה"

מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל היועמ"ש, בשל בקשתם לקבל ארכה של 60 יום לבחינת יישום המדיניות להריסת בתי מתנחלים על קרקע פלסטינית פרטית

יובל יועז 06.05.2012

המאהלים בת"א לא יפונו בינתיים: "ניסיון כוחני וחד-צדדי"

ביהמ"ש הותיר בעינו את צו המניעה נגד פינוי מאהלי המחאה בת"א ■ העירייה: "בשדרות רוטשילד יש 177 אוהלים, רק מחציתם מאוישים; למנהיגי המחאה אין כל שליטה על מה שקורה בשדרות"

חן מענית 13.09.2011

"צריך היה לנסות לעצור את בן לאדן; השלכת הגופה לים - בעייתית"

האם חיסול בן לאדן עומד במבחן המשפט הבינלאומי? מומחים לדיני מלחמה משיבים: "המשפט הבינלאומי אומר כי במידת האפשר צריך לנסות לעצור אדם ולא להרוג אותו"

חן מענית 04.05.2011

"בג"ץ הוא אחת הרגליים המרכזיות שעליהן עומד הכיבוש"

כלוחם למען זכויות האדם, עו"ד מיכאל ספרד מנתץ את הדימוי השמאלני של ביהמ"ש העליון: "המפלגה של בג"ץ היא לא מרצ אלא מערכת הביטחון" ■ על אירועי המשט הוא אומר: "אם לא נחקור זה פתח לחקירה בינלאומית"

אבישי מתיה 11.06.2010