מרקל: "אסור לצאת בהצהרות שלא נוכל לעמוד מאחוריהן"

לקראת פסגת מנהיגי אירופה מחר בבריסל, נשאה קנצלרית גרמניה נאום בפני הבית התחתון של הפרלמנט הגרמני ■ בערב, היא תטוס לפריז לפגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל נשאה היום (ד') נאום בבית התחתון של הפרלמנט הגרמני, לקראת פסגת מנהיגי אירופה שתיערך מחר בבריסל בירת בלגיה. בדבריה אמרה מרקל שאין פתרון מהיר למשבר החוב באירופה ושהנפקת אירו-בונדס בתקופה הזאת זה צעד שגוי מבחינה כלכלית.

בדבריה, הזהירה מרקל את המנהיגים מהפרחת ססמאות לאוויר והבטחת הבטחות שלא יוכלו לגבות במעשים. "חשוב מאוד שלא נצא בהצהרות שלא נוכל לעמוד בהן ושניישם את כל הדברים שהסכמנו עליהם", אמרה מרקל במהלך הנאום שלה בבונדסטג בעוד שהיא מקבלת מחיאות כפיים סוערות.

במהלך דבריה חזרה מרקל על עמדתה נגד הנפקת אירו-בונדס, כפי שהציג אותם נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רמפוי במסמך שפירסם אתמול. "אחריות משותפת צריכה להתקיים רק אחרי שיותקנו מספיק כלי בקרה במערכת האירופית", אמרה מרקל בנאום.

בהמשך היום תטוס מרקל לפגישה בפריז עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד על מנת לתאם עמדות לקראת הפסגה מחר. גרמניה נמצאת תחת לחצים כבדים מצד מספר מדינות באירופה, בינהן צרפת, על מנת להנפיק אירו-בונדס שיעזור למדינות אירופה החלשות, כמו יוון, לגייס הון ויורידת את התשואות על אגרות החוב של מדינות כמו איטליה וספרד.