ארה"ב: נתון מכירות הבתים בהמתנה זינק לשיא של שנתיים

(עדכון) מכירות הבתים בהמתנה זינקו ב-5.9% במאי ■ מוקדם יותר, פורסם נתון הזמנות מוצרים בני קיימא שעלה ב-1.1% במאי ■ צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.5% בלבד

נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא שפורסם היום (ד') הפתיע לטובה ועלה בחודש מאי ב-1.1% - יותר מצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.5%, ולאחר שבחודש הקודם הנתון ירד ב-0.2%.

נזכיר כי בחודש מארס המדד ירד ב-4.2% - הירידה החדה ביותר מזה כ-3 שנים, עניין שהצביע על המשך ההאטה הכלכלית של ארה"ב.

העלייה בנתון נבעה מעלייה של 2.7% בהזמנות ציוד תחבורה ותעופה. כך למשל, יצרנית המטוסים בואינג, דיווחה כי קיבלה הזמנות לספק 8 מטוסים חדשים. אולם, נתון זה משקף עלייה בשיעור נמוך יותר מאשר בחודש הקודם.

מעבר לתעופה והתחבורה, הנתון שעוקב אחר מגוון רחב של הזמנות מוצרים, רשם מגמה מעורבת, כאשר חלה עלייה בהזמנות מוצרים תעשייתיים ומוצרי אלקטרוניקה, אך חלה ירידה בהזמנות של מחשבים ומוצרי מתכת שונים.

נתון הליבה של הזמנות המוצרים, שאינו כולל את התחבורה, עלה ב-0.4% בלבד, לאחר שרשם ירידה של 0.6% באפריל. קונצנוזס האנליסטים של רויטרס צפה כי נתון זה יעלה ב-0.7%.

אנליסטים מציינים כי הצמיחה האיטית בסין ומשבר החוב האירופי המאיים להכניס את כלכלת ארה"ב למיתון, היו בין הגורמים המרכזיים שהובילו את הנתון לצנוח בחודשים האחרונים לרמות שפל וכי הנתון שפורסם היום הוא בבחינת "תיקון קל".

גם נתון מכירות הבתים הפתיע לטובה

נתון מכירות הבתים בהמתנה לחודש מאי זינק לשיא של שנתיים, כאשר הצביע על עלייה של 5.9%. צפי האנליסטים מצביע על עלייה של 1.2%, לאחר שבחודש אפריל הנתון רשם ירידה חדה של 5.5%.

איגוד הנדל"ן הלאומי, עליו מסתמך הנתון, הודיע כי מדד מכירות הבתים בהמתנה קפץ במאי ל-101.1 נקודות, לעומת 95.5 נקודות באפריל.