טרכטנברג: "להעלות מסים, אין ברירה; האזרחים חייבים לשלם"

הצטרפו לשידור חי מפורום קיסריה ■ טרכטנברג: "יש לנו התחייבויות, אילוצים ביטחוניים ואין הרבה דרגות חופש"

פרופ' מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בעקבות מחאת קיץ 2011, קורא היום (ה') שוב להעלות מסים וטוען ש"אין אפשרות אחרת".

"יש לנו התחייבויות, אילוצים ביטחוניים ואין הרבה דרגות חופש", אמר טרכטנברג בפורום קיסריה של המכון הישראלי לדמוקרטיה. "לא יעזור שום דבר: אין אפשרות אחרת מהעלאה פרמננטית במסים בישראל. טוב שבמסגרת המחאה בוטל מתווה הפחתת המס. אנו חייבים לעלות פרמננטית את המסים, גם אם הולכים לגירעון של 3%. ההבדל בין 2.5% ל-3% הוא לא דרמטי; חייבים לעלות מסים באופן פרמננטי".

טרכטנברג אמר שהעלאת המע"מ לא מספיקה, אלא יש להעלות מסים באופן רחב יותר: "אם אתה מעלה מע"מ ב-1%, זה לא מספיק. חייבים להגיד לאזרחים את האמת: אם הם רוצים הגדלת ההוצאה, הם חייבים לשלם. זה המסר".

טרכטנברג הגיב להפגנה בסופ"ש ואמר כי "מישהו חייב לתרגם את בקשת הרחוב למהלכים קונקרטיים. אם לא מרוצים מהמפלגות הקיימות אז אנא, תקימו חדשות. כאב לי מאוד לראות את הדברים שקרו בסוף השבוע. אני עדיין מפוחד ולא מצליח להשתחרר מהפחדים שלי כילד (תקופת הדיקטטורה בארגנטינה)... לחטוף מכות, מכאן או מכאן. אנו לא רוצים שלילדים שלנו יהיו זיכרונות כאלה, של אלימות. חייבים לחזור לעצמינו ולהביע את עמדותינו בדרכי נועם".