כמה תעלה לכם כניסה למוזיאונים המבוקשים בארץ ובחו"ל?

מחירי המוזיאונים בארץ ממוקמים אי-שם באמצע רשימת מחירי המוזיאונים המבוקשים בעולם ■ כך או כך, יש דרכים להשיג כרטיסים בהנחה כמעט לכל מוזיאון

כמה עולה לראות את פסל דוד של מיכלאנג'לו במוזיאון האקדמיה בפירנצה או את הגרניקה של פיקאסו במוזיאון ריינה סופיה במדריד? פחות מלראות יצירות כאלה ואחרות במוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב ומוזיאון תל-אביב לאמנות.

בעוד שמוזיאון האקדמיה גובה דמי כניסה של כ-32 שקל (6.5 אירו) למבוגר, וריינה סופיה כ-29 שקל (6 אירו) - עולה כניסה למוזיאון ישראל 50 שקל (כ-10 אירו), 48 שקל למוזיאון תל-אביב לאמנות ו-42 שקל למוזיאון ארץ ישראל. כלומר, הכניסה למוזיאון ישראל, למשל, יקרה בכ-72% מריינה סופיה ובכ-56% ממוזיאון האקדמיה.

מאידך, זול יותר להיכנס למוזיאון ישראל בכ-32% ממוזיאון הוותיקן ברומא ובכ-42% ממוזיאון מומה בניו-יורק. אגב, לראות את המונה ליזה בלובר המפואר בפריז עולה כמו להיכנס למוזיאון ישראל - 10 אירו, שהם כ-50 שקל (כל המחירים הנקובים בכתבה נאספו מאתרי האינטרנט של המוזיאונים. המחירים הם ליחידים ומחושבים לפי שער של 4.9 שקל לאירו ו-3.9 שקל לדולר).

ההבדל העיקרי בין הארץ לבין חו"ל הוא בתעריפי הילדים - בעוד שבארץ ילדים משלמים על כרטיס, גם אם מחיר מוזל, בחו"ל לעתים קרובות הכניסה לדור הצעיר חינם.

חפשו את ההנחות

אולם, להיכנס למוזיאון במחיר מלא זו טעות. מוזיאונים בארץ ובחו"ל מציעים מגוון הנחות. למשל, מחזיקי כרטיס לאומי קארד זכאים ל-1+1 ב-50 שקל במוזיאון ישראל. במוזיאון לתל-אביב מחזיקי כרטיס אשראי מסוג סיגניה ופלטינה של ישראכרט זכאים לכניסה זוגית ללא תשלום.

מחזיקי ישראכרט, מסטרקארד או ויזה המונפקים על-ידי ישראכרט והמשויכים לתוכנית "מסלול תרבות ואמנות" של הקבוצה זכאים שם לכרטיס אחד חינם. מוזיאונים מובילים באירופה מציעים אף הם הנחות ובעיקר לאזרחי קהילת האיחוד האירופי או מעל גיל 65.

כך למשל, אזרחי האיחוד האירופי מגיל 18 ועד 25 ומורות זכאים לכרטיס כניסה מוזל למוזיאון הוותיקן: 10.5 אירו במקום 15 אירו.

דרך נוספת להוזיל את הכרטיס היא הזמנה באינטרנט. מוזיאונים רבים מעניקים הנחות לרוכשים כרטיסים מראש באתר. מאידך, הם גובים עמלה בגין המכירה און ליין.

בנוסף להנחות והמבצעים, יש ימים מסוימים שהכניסה בהם היא חינם. בוותיקן, למשל, הכניסה חינם היא ביום ראשון האחרון של כל חודש, ואילו במוזיאון ישראל הכניסה חינם היא לילדים עד גיל 17 בכל יום שלישי ושבת (לא כולל קבוצות).

ישראלים נחשבים צרכני תרבות לא מבוטלים. "הנוסע הישראלי לא חוסך לא מכספו ולא מזמנו ופוקד מוזיאונים בחו"ל. ביקור במוזיאונים מהווה נתח נכבד בתכנון הזמן של התייר הישראלי", אומר עמיקם שרון, מנהל מחלקת הדרכה בחברת נתור מקבוצת ישראייר.

אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה טורס, מעריך כי כ-40% מהישראלים היוצאים לאירופה ולארה"ב מבקרים במוזיאונים לפחות פעם אחת, וכ-30% מבקרים ביותר ממוזיאון אחד. לדבריו, בחופשת הקיץ, מספר הישראלים המבקרים במוזיאונים יורד בשל האופי השונה ביעדים ובסגנון החופשה.

דורי שושן, סמנכ"ל שיווק קבוצת ישראייר, מוסיף: "ישראלים מרבים לבקר במוזיאונים גם בזכות מחירי הכניסה הנמוכים יחסית והשווים לכל נפש".

שקל
 שקל

שקל
 שקל