פנס בודד

מה נשאר מ"ילדי ראש הממשלה" אחרי שמקלפים ממנה את המייק-אפ המסקרן?

"ילדי ראש הממשלה", פרק אחרון לעונה הראשונה, ה', 21:30, לקראת פרק הבכורה לעונה השנייה, ש' 21:30

זאת אחת מאותן סדרות שבתחילתן ובסופן נכתבות הבהרות שלפיהן כל קשר בינן לבין המציאות הוא מקרי בהחלט. ובכל זאת, סוד קסמן הוא בכך שהצופים מנסים לנחש מה אמיתי ומה לא. אם תרצו, זו הסדרה ש"חושפת" את כל מה שהעיתונאים יודעים, אבל לא יכולים לפרסם: מחמת צנעת הפרט, מחמת חשש מתביעת לשון-הרע, מחמת חששותיו של העורך. מה נשאר מ"ילדי ראש הממשלה" אחרי שמקלפים ממנה את המייק-אפ המסקרן הזה? כאן כבר התשובה פחות ברורה, אבל קודם כל כדורגל.

למעשה הייתה אמורה העונה הזאת להיפתח חגיגית ביום א', הקרוב, אבל הגויים, שלא התחשבו כרגיל בצרכים המיוחדים של ישראל, שיבצו לאותו יום ממש את גמר ה"יורו", מה שאילץ את הקדמת שידור-הבכורה של העונה החדשה למוצאי-שבת, מה שיאפשר לכם כבר הערב (ה') להיזכר שוב בפרק האחרון של העונה הקודמת כהקדמה לעונה החדשה.

העונה החדשה אינה קלה לראש הממשלה: הפוליטיקה הופכת לקשה, הוא נלחץ, נסחט ונאלץ לחצות כמה קווים אדומים. אשתו, סליחה, רעייתו, מאלצת אותו לנהוג בה על-פי ההסכם החתום ביניהם, ובנו הלא פתור מבחינה מגדרית, ממשיך במסע בדיקת הגבולות המביך. אלא שהרגע הגדול ביותר בעונה החדשה, אירע עוד לפני תחילתה: איזה פרומו לעונה החדשה סידר (על-פי השמועות כמובן, שלא הוכחשו על-ידי הצדדים), יונתן סגל לרמי הויברגר, בדמות "פנס" בעין שמאל, בדיוק כמו בכרזות לסדרה! חבל רק שכאשר מנערים מהסדרה הזאת את כל הגלאם של היוצרים והקאסט המרשים, את כל ה"כאילו-באמת", נשארים עם אותו פנס בודד בקצה סדרה, סקסי כמו הסכם בין בני זוג אצל עורך דין. סביר, לא יותר.

אם בארזים

"בבית של איסטווד", ו' 16:45, ערוץ !E

אוי קלינט, קלינט, איך הלכת יא קלינט. אתה שהיית סמל הגבריות, ה"לייט-בלומר" של הוליווד (עם תפקיד ראשי ב"הטוב, הרע, והמכוער" רק בגיל 33). אתה שקיבלת אוסקר על "מפעל חיים" עוד באמצע החיים - איך נפלת גם אתה בריאליטי יא קלינט?

טוב, צריך לעשות קצת צדק עם איסטווד ולהבהיר שזה לא בדיוק הוא, אלא בת-זוגו, ושתפקידו בסדרה הזאת מצטמצם להופעת אורח, ובכל זאת, האם שום דבר כבר אינו קדוש? כנראה שלא: דינה איסטווד, האישה, הייתה מגישת חדשות שהכירה את קלינט בעת שקיימה איתו ראיון. הם התחתנו מעט אחר-כך ומגדלים שתי בנות מתבגרות. אבל לא זה הסיפור. הסיפור הוא על להקת "אוברטון", הרכב ווקאלי של בנים מדרום-אפריקה שדינה "אימצה" והביאה לארצות-הברית כדי לקדם את הקריירה שלהם. בניגוד לסדרות ריאליטי אחרות, ייאמר לזכות זאת שהיא אינה "טראש", אלא תיעוד של חיים מעניינים לכשעצמם, ושכמובן לא היינו מתעניינים בהם לכשעצמם, אלמלא הילתו של קלינט איסטווד המרחפת מעליהם.