גורמים ישראליים מסייעים לחוסיין סאלם לחמוק מהסגרה למצרים

ביהמ"ש בקהיר גזר היום על סאלם, שותפו לשעבר של יוסי מימן לספקית הגז EMG, עונש של 15 שנות מאסר בגין מעורבותו בעסקאות מכירת גז לישראל

גורמים ישראליים פועלים לסייע לאיש העסקים המצרי חוסיין סאלם השוהה בספרד לחמוק מהסגרה למצרים.

בית המשפט בקהיר גזר היום (ה') על סאלם, שותפו לשעבר של יוסי מימן לספקית הגז המצרי EMG, עונש של 15 שנות מאסר בגין מעורבותו בעסקאות מכירת גז לישראל.

עונש דומה נגזר על סאמח פאהמי, שהיה שר הנפט שחתם ב-2005 על מזכר ההבנות בין ממשלות ישראל למצרים, שבו התחייבה מצרים לדאוג לאספקת הגז לישראל. סאלם ופאהמי הורשעו במכירת גז לישראל במחיר נמוך ממחיר השוק.

כלי תקשורת בישראל דיווחו לאחרונה בטעות כי סאלם זוכה מהאישומים נגדו בפרשת הסכם הגז, ואף נטען כי ה"זיכוי" של סאלם ושל נשיא מצרים חוסני מובארק מוכיח כי עסקת הגז הייתה לגיטימית.

סאלם (79), שחיסל את אחזקותיו ב-EMG ב-2008, טען בראיון ל"אל-אהראם" המצרי בחודש שעבר כי מעולם לא חתם על הסכמי גז עם ישראל.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי סאלם נעזר לאחרונה בשירותיהם של גורמים ישראליים בניסיונו לחמוק מהסגרה למצרים. מדובר בין היתר בעו"ד מרדכי ציבין ובשר ישראלי לשעבר. ציבין, הנחשב לבעל קשרים מסועפים במדינות אירופיות, יזם את הפנייה לשר לשעבר וכן למשפטן ספרדי הנחשב מקורב לשגרירות ישראל בספרד.

במארס האחרון אישר בית משפט בספרד את בקשת שלטונות מצרים להסגיר את סאלם למדינה. על הבקשה הוגש ערעור שטרם הוכרע.

ציבין העריך כי לסאלם סיכוי גבוה להביא לדחיית בקשת ההסגרה, אם עניינו יגיע לדיון בבית המשפט לזכויות האדם שעל יד הנציבות האירופית בשטראסבורג.