יום הולדת 5 לאייפון: הכנסות אפל מהמכשיר - 150 מיליארד ד'

לפי דוח חדש שפורסם על-ידי חברת האסטרטגיה Strategy Analytics, מאז השיקה החברה את המכשיר המהפכני ביוני 2007, מכירותיה מהאייפון הסתכמו בכ-250 מיליון יחידות ■ בתקופה זו זינקה מניית החברה ביותר מ-360%

יום הולדת שמח לאייפון ובייחוד לאפל: לפי דוח חדש שפורסם על-ידי חברת האסטרטגיה Strategy Analytics, מאז השיקה אפל את המכשיר הסלולרי המהפכני ב-29 ליוני 2007, לפני כחמש שנים, היא מכרה כ-250 מיליון מכשירי אייפון, שהכניסו לה לפי הערכה כ-150 מיליארד דולר.

"מכשיר האייפון נהיה מנוע מזומנים ורווחים עצום עבור אפל", נכתב בדוח שמבסס את הערכותיו על המשלוחים שביצעה החברה. "כרבע מיליארד מכשירי אייפון נשלחו למדינות בכל רחבי העולם, ב-5 השנים הראשונות של השקתו, כך שניתן לומר שאפל נמצאת כעת בשיא".

עם זאת, באותה נשימה כתבו מחברי הדוח, כי ה-5 שנים הבאות עלולות להיות קשות יותר עבור החברה בעלת השווי שוק הגדול בעולם. לפי הדוח, חברות רבות המשווקות את האייפון בארה"ב ומחוצה לה, החלו להתרעם על המחירים הגבוהים ועל מדיניות השיווק הקשיחה שאפל מכתיבה להן.

בנוסף, הדוח מציין גם כי התחרות הגוברת והשיווק המוצלח של מכשירי הסמסונג גלקסי, עשויה להוות תחרות קשה לאייפון ולגזול מנתח השוק הענק של אפל, שדיווחה בדוחות האחרונים שלה כי מכרה ברבעון האחרון 35.1 מיליון מכשירי אייפון.

חשוב לציין שבתקופה זו זינקה מניית החברה ביותר מ-360% ושווי השוק שלה האמיר ליותר מ-550 מיליארד דולר.