גרינספאן: אירופה כמו ספינה מחוררת; צריך לטפל בחורים

יושב ראש הפדרל ריזרב לשעבר אמר הבוקר במהלך הראיון שהפתרון היחידי לבעיות באירופה הינו איחוד פוליטי ■ הוא אמר שהבעיות באירופה ישפיעו בוודאות על הכלכלה האמריקאית

יושב ראש הפדרל ריזרב לשעבר אלן גרינספאן השווה היום את היבשת האירופית לספינה מחוררת וטען שהפתרון היחידי למשבר באירופה הינו אחדות פוליטית בין המדינות החברות בגוש האירו. גרינספאן התייחס במהלך הראיון שהעניק לרשת CNBC לבעיית "הצוק הפיסקאלי" שעומדת בפני הכלכלה האמריקאית לקראת סוף השנה.

"אירופה היא כמו ספיינה עם חורים שאנחנו כל הזמן ממשיכים לחלץ אותה ואנחנו מאוד מרוצים מעצמנו מכך שאנחנו ממשיכים לחלץ אותה", אמר גרינספאן במהלך הראיון הבוקר. "הבעיה היא שאנחנו לא מתקנים את החורים עצמם וכל עוד זה לא קורה המצב באירופה לא ייפתר".

בדבריו טען גרינספאן שהדרך היחידה להישרדות של גוש האירו הינה דווקא איחוד פוליטי ולא איחוד פיסקאלי או פיננסי כפי שהחליטו מנהיגי היבשת. יושב ראש הפדרל ריזרב לשעבר אמר במהלך הראיון שהבעיות באירופה ישפיעו "בוודאות" על הכלכלה האמריקנית.

במהלך הראיון התייחס גרינספאן לבעיית "הצוק הפיסקאלי" - העלאה במסים יחד עם קיצוץ חד בהוצאות הממשל שייכנס לתוקף בתחילת 2013 - שעומדת כעננה מעל הכלכלה האמריקאית וטען שהקונגרס לא מקדיש מספיק זמן לטיפול בבעיה אולם הוא מאמין שהבעיה ניתנת לפיתרון ושהיא אכן תיפתר עוד לפני סוף השנה.

"הדבר היחיד שאנחנו צריכים להכיר בו כרגע הוא שאין דרך לטפל בבעיה הזאת מבלי שהדבר יהיה כרוך בכאב כלשהו", אמר גרינספאן במהלך הראיון. "אין מדיניות שיכולה למנוע את ההשלכות של חוסר האיזון הקיים היום בכלכלה האמריקאית".