ביהמ"ש: מייסד רשת ג'אמפ ישלם לאבי מלכה 750 אלף שקל

מנחם קופיץ חויב לשלם למלכה, מבעלי רשת ML, כ-750 אלף שקל בתוספת הצמדה וריבית, עקב ניסיון להתחמק מתשלום פיצוי מוסכם במסגרת מכירת ג'אמפ

איש העסקים מנחם קופיץ, ממייסדי רשת ג'אמפ ומבעליה לשעבר, חויב לשלם לאיש העסקים אבי מלכה, מבעלי קבוצת ריטייל ישראל המפעילה את רשת חנויות ML, כ-750 אלף שקל בתוספת הצמדה וריבית, עקב ניסיון להתחמק מתשלום פיצוי מוסכם במסגרת מכירת רשת ג'אמפ. כך קבע בסוף השבוע (ה') בית משפט השלום בתל-אביב, שקיבל את תביעת רשת ML נגד קופיץ.

ב-2008 נחתם הסכם בין רשת ML, שבבעלות מלכה, לקופיץ, במסגרתו נמכרו 50% ממניות רשת ג'אמפ למלכה, בתמורת לסכום של כ-11 מיליון שקל. 50% הון המניות הנותרות הוחזק על-ידי רשת המשביר לצרכן, אשר החזיקה בנוסף בזכות סירוב ראשונה לרכישת מניותיו של קופיץ ברשת ג'אמפ.

בנסיבות, במסגרת חוזה שנחתם ביניהם, הסכימו מלכה וקופיץ כי במקרה שזכות הראשונים תמומש, ישלם קופיץ ל-ML פיצוי בסך 750 אלף שקלים בגין ביטול העסקה. ואכן, לאחר חתימת ההסכם האמור מימשה המשביר לצרכן את זכותה לרכוש מקופיץ את אותן 50% ממניות ג'אמפ שנמכרו למלכה, והפכה לבעלת 100% ממניות ג'אמפ.

עם ביטול העסקה ביקש מלכה מקופיץ את תשלום הפיצוי המוסכם, אולם קופיץ טען, בין היתר, כי לא הופעלה זכות הסירוב על-ידי המשביר, כי הסכם המכירה בינו לבין מלכה לא נכנס לתוקף, ולחלופין כי ההסכם הופר על-ידי מלכה ובוטל בהסכמה הדדית של הצדדים.

השופטת פלינר דחתה את כל טענותיו של קופיץ, וקבעה כי קופיץ הפר את חובת תום-הלב, הפר את ההסכם, וכי עדותו בבית המשפט הייתה "מבולבלת, רווית סתירות ובלתי עקבית".

נקבע כי למרות ניסיונות קופיץ והמשביר שלא לנקוב בביטוי המפורש של מימוש זכות הסירוב הראשונה של המשביר, רכישת המניות על-ידי המשביר הייתה, הלכה למעשה, מימוש של זכות הסירוב, באופן שמקנה לרשת ML את הזכות לפיצוי שהוסכם בינה לבין מר קופיץ.

בנוסף חייבה השופטת את קופיץ בתשלום שכר-טרחה בסך 50 אלף שקל לא-כוחה של רשת ML, עו"ד עודד שטייף.

יצוין כי בהמשך, וללא קשר להליכים שפתח מלכה בקשר לזכות הראשונים, נמכרו כל אחזקות המשביר וקופיץ ברשת האופנה ג'אמפ (JUMP) למלכה לפי שווי שוק של 18 מיליון שקל, בתוספת שווי המלאי.