שנפ רוכשת 50% מיבואנית הצמיגים כסלו ב-45 מיליון שקל

בשלב שני תרכוש כסלו את יצרנית הצמיגים אליאנס ב-77 מיליון שקל

קרן סקיי, של צבי יוכמן וניר דגן, מרחיבה את פעילות חברת המצברים שנפ, שבשליטתה, לתחום הצמיגים. שנפ עדכנה, כי חתמה על הסכם לרכישת 50% ממניות חברת כסלו תחבורה - המפיצה הבלעדית של צמיגי קונטיננטל בישראל - בדרך של הקצאה תמורת 45 מיליון שקל.

כסלו תחלק 25 מ' ש' כדיבידנד

ההסכם בין הצדדים צפוי להתפיח את כיסיו של צביקה גרינברג, בעל השליטה בקבוצת כסלו, המחזיקה כיום בבעלות המלאה בכסלו תחבורה. ערב השלמת ההסכם בין הצדדים תחלק כסלו תחבורה דיבידנד בהיקף של 25 מיליון שקל לקבוצת כסלו, ומחציתו תזרום חזרה לכסלו תחבורה כהלוואת בעלים. ההלוואה תוענק לשלוש שנים, בריבית שנתית של 3.75% בתוספת פריים. בנוסף לצמיגים פועלת קבוצת כסלו בתחומי השילוח, הלוגיסטיקה והרכב (שאינם כלולים בעסקה עם שנפ).

הזרמת ההון לכסלו תחבורה והלוואת הבעלים יסייעו לה במימון השלב השני של העסקה, שבמסגרתו תרכוש את יצרנית הצמיגים המקומית אליאנס ב-77 מיליון שקל (19.5 מיליון דולר) מידיה של קרן ההשקעות הבינלאומית ורבורג-פינקוס. מהסכום הסופי ינוכו חובות פיננסיים והתאמות. שנפ וכסלו עדכנו, כי הן פועלות לקבל הלוואה של 55 מיליון שקל למימון הרכישה. השלמת שני ההסכמים כפופים למספר תנאים.

רווח מצרפי של 16.3 מ' ש' ב-2011

בשנפ מסרו היום, כי כסלו תחבורה ואליאנס סיימו את 2011 עם הכנסות מצרפיות של כ-214 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-145 מיליון שקל של שנפ.

הרווח התפעולי (פרופורמה) המצרפי של כסלו ואליאנס עמד על 27.5 מיליון שקל ב-2011, והרווח הנקי (פרופורמה) המצרפי הגיע ל-16.3 מיליון שקל. אורי רוזנשיין, מנכ"ל שנפ, מסר היום: "כסלו היא קבוצה הנהנית ממוניטין רב שנים במשק הישראלי, ואנו משוכנעים ששיתוף הפעולה עימה יניב פירות מוצלחים".