אינטק פארמה: פתחנו במו"מ עם חברה מוכרת; עולה 5%

פתחה במו"מ עם חברת תרופות בינלאומית לשילוב גלולת האקורדיון עם תרופה מוכרת של החברה ■ מעריכה כי העסקה תניב לחברה עשרות מיליוני דולרים

חברת אינטק פארמה הודיעה היום (ב') על פתיחת משא-ומתן לשילוב גלולת האקורדיון יחד עם תרופה של חברת תרופות מוכרת בעולם. בחברת אינטק פארמה לא פירסמו את זהות החברה וגם לא נקבו בשם התרופה המדוברת, אך טוענים כי מדובר בתרופה שהיקף המכירות שלה עמד בשנת 2011 על כחצי מיליארד דולר. בעקבות ההודעה המניה של אינטק פארמה עולה ביותר מ-5% בבורסה בתל-אביב.

בחברה הודיעו כי המשא-ומתן התאפשר בעקבות הצלחה בפיתוח ובניסויים שנרשמו עם שילוב גלולת האקורדיון עם התרופה המדוברת. ולמרות שלא פרסמו את זהות התרופה, בחברה אמרו כי מדובר בתרופה הנכללת באחד מהסכמי ההיתכנות של החברה עם חברות תרופות רב-לאומיות, לפיתוח אקורדיון ייעודי עבור תרופות שלהן הנמצאות כבר בשוק או בשלבי פיתוח שונים.

באינטק פארמה מעריכים שהצלחת המשא-ומתן תביא להכנסות של עשרות מילוני דולרים בכפוף לעמידה במספר יעדים, כולל יעדי מכירות. על-פי ההערכות היקף המכירות של התרופה המדוברת יעמוד ב-2016 על כמיליארד דולר וחצי, כשבאינטק פארמה הודיעו כי היקף ההשקעות של יצרנית התרופה בפיתוח מסתכם ב-3 מיליון שקל.

ניסוי קליני מסכם עם הגלולה יחל בימים הקרובים ויכלול קבוצה קטנה של נסיינים. הניסוי צפוי להסתיים במהלך הרבעון הרביעי של השנה. במקביל לניסוי הקליני, יתקיימו בין הצדדים דיונים לגבי פרמטרים שונים הנוגעים להסכם.