ביהמ"ש בלונדון: גאידמק ישלם ללבייב מיליון דולר הוצאות משפט

זאת לאחר שביום ו' דחה ביהמ"ש את תביעת גאידמק נגד לבייב וקבע כי גאידמק אינו זכאי למיליארדים אותם דרש בגין חלקו לכאורה בחברת יצוא יהלומים מאנגולה

בית המשפט העליון בלונדון קבע הבוקר (ב') כי על ארקדי גאידמק לשלם ללב לבייב סכום המוערך בכמיליון דולר בגין הוצאות משפטיות.

החלטת השופט לורד ג'פרי ווס הינה המשך לקביעתו כי במהלך המשפטי, שהתנהל בין לבייב לגאידמק, הוא דוחה מכל וכל את תביעתו של גאידמק. בנוסף דחה השופט את בקשתו של ארקדי גאידמק לערער על פסק הדין נגדו.

ביום שישי, ‎‎לאחר משפט שנמשך כחודש, לאחר עדויות שנשמעו ימים ארוכים ולאחר שאלפי מסמכים נקראו - בית המשפט העליון בלונדון דחה על הסף את תביעתו של ארקדי גאידמק נגד לב לבייב, וכך קבע כי גאידמק אינו זכאי למיליארדי הדולרים אותם תבע מלבייב בגין חלקו, לכאורה, בחברת יצוא של יהלומים מאנגולה.

"גאידמק לא היה עד מהימן", קבע השופט ג'ופרי ווס בפסק דין שאורכו 70 עמודים. "הוא פיטפט הרבה, תשובותיו לא היו מסודרות, ונראה היה כי הוא מעדיף לשמש כסנגור של עצמו מאשר להתמקד בשאלות שהופנו אליו".

‏גאידמק, נזכיר, תבע מלבייב לפחות מיליארד דולר בגין רווחים שלטענתו מגיעים לו מפעילות ‏Ascorp‏, חברה שקיבלה רישיון מהממשל האנגולי ליצוא יהלומים.