בזק לא תעבור לפ"ת: בוטל מו"מ לרכישת מגרש ב-700 מיליון שקל

דירקטוריון בזק החליט להפסיק את המשא ומתן לרכישת המגרש באזור התעשייה קרית אריה מידי חברת קרסו נדל"ן ■ תמשיך לפעול ממטה בזק במגדלי עזריאלי

בזק לא תעבור לפתח תקווה, שם תכננה להקים מטה חדש לחברה בעלות של 700 מיליון שקל, לאחר שדירקטוריון החברה החליט אתמול אחר הצהריים להפסיק את המשא ומתן לרכישת המגרש באזור התעשייה קרית אריה מידי חברת קרסו נדל"ן.

המהלך של בזק בניסיונה להעביר את מטה החברה מהמגדל המשולש שבמגדלי עזריאלי שבת"א למיקום אחר, בעדיפות למיקומים שהינם מחוץ לת"א, נמשך כבר ארבע שנים.

מהלך זה התגבש בד בבד עם המהלך הנדל"ני שבזק מיישמת מאז 2008, למימוש כל נכסי הנדל"ן שלה בעקבות כניסתה של החברה לעולם הטכנולוגי ‏NGN‏, באמצעותו מגיעה בזק היום עם סיב אופטי כמעט עד לבית הלקוח.

ביולי שעבר החלה בזק במשא ומתן עם חברת קרסו נדל"ן לרכישת מגרש בן 25 דונם באזור התעשייה קריית אריה בפתח תקווה תמורת 125 מיליון שקל, על מנת להקים עליו את מטה בזק שיחליף את השטח שהיא שוכרת על פני 22 אלף מ"ר במגדלי עזריאלי מאז 1999.

בשטח זה התכוונה בזק להקים משרדים ומתקני תקשורת שבנייתם היתה אמורה להסתיים עד סוף 2015. אפשרות זו נבחנה לאחר שבזק כבר בחנה כמה וכמה אפשרויות אחרות מאז 2008, שירדו מן הפרק בזו אחר זו.

למשל, לפני שהחליטה לחדש את השכירות במגדלי עזריאלי באוגוסט 2010 לחמש שנים נוספות, בחנה בזק ב-2009 להעביר את משרדיה לבניין ישפרו באזור התעשייה פולג בנתניה, ואילו ב-2010 קיימה בזק משא ומתן מתקדם עם מוטורולה ישראל להשכרת מחצית מבניין מוטורולה באיירפורט סיטי.

לאחר שדירקטוריון החברה החליט להפסיק אתמול את המגעים לרכישת המגרש של קרסו נדל"ן בפתח תקווה, יורדת גם אפשרות זו מן הפרק, וכרגע ממשיכה בזק לפעול במגדלי עזריאלי.