המועצה לתכנון ובנייה אישרה חמש חלופות למתקן הגז

האתרים שאושרו יעברו כעת בחינה במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה (פרקים א' ו-ב') ובסיומה ייבחרו שני אתרים לתסקיר מתקדם

המועצה הארצית לתכנון ובנייה צמצמה היום את מספר האתרים היבשתיים המיועדים לקליטת הגז הטבעי מהים (תמ"א 37 ח') ל-5: חגית מזרח, דור צפון, מט"ש חדרה, עין איילה ומט"ש מרץ בעמק חפר. האתרים שאושרו יעברו כעת בחינה במסגרת תסקיר השפעה על הסביבה (פרקים א' ו-ב') ובסיומה ייבחרו שני אתרים לתסקיר מתקדם.

תהליך אישור האתרים צפוי להסתיים באוגוסט 2013, זאת לפי מתווה אישורים מזורז שעליו המליץ צוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מייחס חשיבות רבה לאישור האתרים שנועדו להגביר את אמינות מערכת הזרמת הגז הטבעי ממאגרי הגז ימייים לישראל.

תהליך אישור האתרים מעורר התנגדויות רבות מצד רשויות מקומיות שבשטחן אמורים המתקנים להיבנות. ראשי הרשויות קיימו אתמול מפגש חירום לקראת ישיבת הוועדה בנושא.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "חשוב לקדם את השימוש בגז טבעי, על יתרונותיו הסביבתיים והבריאותיים ועל כן מדובר בהחלטה ראויה. יש לקדם את השימוש בגז טבעי מתוך ראייה רחבה וכוללת, עבור כלל המשק ולמען האינטרס הציבורי, תוך הקפדה כי בעת קידום התכנית ייכללו סקרי סיכונים, על מנת לבחון את ההשפעות הבטיחותיות של המתקנים ויתקיים בה הליך שקוף של שיתוף הציבור בהליכי התכנון".

יהודה שביט, ראש מועצה אזורית מטה אשר וחבר בוועד המאבק: "אני מברך על החלטת המועצה הארצית שלא להקים את מתקן הגז בשטחי מועצה אזורית מטה אשר. יחד עם זאת, המאבק עוד לפנינו. יש למנוע הקמת המתקן בשטחים יבשתיים כשניתן להקים את המתקן בים ולמנוע סכנה בריאותית וסביבתית".