התייעלות ב"מעריב": אחד מבתי הדפוס הוריד פעילות

קבוצת "מעריב" החליטה להוריד באופן דרמטי את היקף הפעילות שלה בדפוס לוין אפשטיין ■ עפ"י הערכה, הסיבה היא התייעלות לקראת מכירה אפשרית של המתקן

קבוצת "מעריב" החליטה להוריד באופן דרמטי את היקף הפעילות שלה באחד מבתי הדפוס שלה - דפוס לוין אפשטיין. ל"גלובס" נודע כי בבית הדפוס, שמתמקד בעיקר בהדפסת דפי כרומו, הוחלט לא לקבל יותר עבודות חיצוניות נוספות על אלה שהוא כבר מדפיס היום.

על-פי הערכה, הסיבה לכך היא התייעלות לקראת מכירה אפשרית של המתקן. יש לציין כי באחרונה פורסם כי עיתון "ישראל היום" מבקש לרכוש או להקים בית דפוס.

זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד מנכ"ל מעריב, הודיע טל רז לעובדי העיתון במייל פנימי כי לאור המשימות והאתגרים העומדים בפני "מעריב", החברה תיאלץ לבצע התאמות בהוצאות החברה וכן במבנה הארגוני שלה. במסגרת התאמות אלה הוחלט ב"מעריב" על מהלך איחוד של שני בתי הדפוס הממוקמים בבת-ים.

"מהלך זה", טען אז רז, "נועד לתמוך במטרות העסקיות של החברה ועתיד להביא לייעול, לשיפור איכות עבודת הדפוס ולהגדלת ההכנסות... ניאלץ, לצערנו, להיפרד מעובדי קבלן ועובדי חברה".

"צעדי התייעלות"

בשלב זה עדיין לא ברור האם המעטת עבודת הדפוס בלוין אפשטיין, ששוויו מוערך על-פי דוחות החברה בכ-140 מיליון שקל, היא חלק מההחלטה לאחד בין בתי הדפוס לאור מצבו הכלכלי של "מעריב".

יחד עם זאת, לפני שבועיים בלבד הודיע רז לבורסה כי "דירקטוריון החברה החליט כי הנהלת החברה תכין תוך זמן קצר הצעות להשגת הקטנה ניכרת מאוד של הוצאות החברה, לרבות באמצעות אפשרויות לשינוי דרך הפעילות של החברה במסגרת תחומי עיסוקה העיקריים הקיימים".

יש לציין כי הורדת מצבת העובדים של בית הדפוס תסייע בהורדת מצבת כוח-האדם של החברה, לאור הקיצוצים הנרחבים בכוח-האדם עליהם שהחלו בשבועות האחרונים.

מ"מעריב" נמסר בתגובה כי "מדובר בצעדי התייעלות".