יועץ כלכלי ליעקב אגם: מזג את ערוץ 10 לתוך רשת

אגם דן ביוזמה עם בעלי מניות ברשת ובערוץ 10, והם הביעו תמיכה עקרונית ■ אם יתממש המהלך, המשמעות היא סגירה של ערוץ 10 ושל חברת החדשות שלו

איש העסקים יעקב אגם, הבוחן כניסה כמשקיע לטלוויזיה המסחרית בישראל, בוחן את האפשרות למזג את ערוץ 10 אל תוך רשת, כלומר אל תוך ערוץ 2. היוזמה מגיעה לאחר שאגם נפגש עם שלי תשובה, העומד בראש חברת הייעוץ טריגר-פורסייט ונחשב לאחד מבכירי היועצים האסטרטגיים לשוק התקשורת בישראל.

ל"גלובס" נודע כי תשובה פגש באגם לאחר שהתבקש על-ידי ראשי רשת לעשות זאת. על-פי תשובה, הדרך היעילה כלכלית למזג את רשת ואת ערוץ 10 תהיה דווקא אל תוך רשת ולא אל תוך 10.

על-פי גורמים בסביבת הזכיינית, אגם נפגש בנושא עם בעל השליטה ברשת, אודי אנג'ל, ביום חמישי האחרון. בהמשך בדק את העניין מול בעל השליטה בערוץ 10 יוסי מימן. השניים, נודע, הביעו תמיכה עקרונית בעניין.

על-פי המתווה שהציע תשובה, יתקפל ערוץ 10 אל תוך רשת, והגוף הממוזג ימשיך להיות חלק מערוץ 2 עד לסיום הזיכיון בערוץ - 2015. אז יעבור הגוף לרישיון. במקרה כזה, המשמעות המיידית היא סגירה של ערוץ 10, ובכלל זה חברת החדשות שבו, והעברת כמה מתוכניות הדגל שלו ונכסיו אל ערוץ 2.

מחכה לדחיית החובות

על פניו, בהיבט התוכני והכלכלי מדובר במהלך נכון, משום שלרשת, עם חוזקותיה בלוח השידורים ובפלטפורמה, מגובה בהזרמה החדשה של כסף וכוח-אדם, יש את היכולת להשתפר ולהתחזק עוד יותר, עד למעבר לשידור של שבוע הימים.

ועם זאת, המכשול העיקרי בפני מהלך שכזה הוא בכך שאז למעשה ישוב ערוץ 2 להיות מונופול, והדבר עשוי להיתקל בהתנגדות הממונה על ההגבלים העסקיים. יתרה מזו, המשמעות של סגירת חדשות 10 עשויה להיות דרמטית, והמהלך גם עשוי להיות כרוך בפיטורי עובדים רבים.

אגם עצמו ממשיך להגיע לעיתים תכופות לביקורים בישראל ולפגוש את הגורמים הנוגעים בדבר. כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אגם נפגש בין היתר עם שר התקשורת משה כחלון, בפגישה במהלכה הבהיר כי לא יבצע מהלך של כניסה כמשקיע לערוץ 10 אם לא יידחו חובותיו על-פי חוק. שיקול זה מהווה גורם מכריע בהכרעתו הסופית של אגם.

אם לא תאושר דחיית החובות למדינה, סביר יותר שהמתווה של תשובה יהפוך ריאלי יותר. עם זאת, סגירה של ערוץ 10 בשל אי-עמידה בחובות לא תחסוך מבעלי המניות שלו את ההכרח לשלם את חובותיו למדינה.

תשובה, שיעץ בעבר גם לרשת, ידוע בעמדתו כי הדרך היחידה לקיים את שוק הטלוויזיה המסחרית בישראל הוא על-ידי קיומם של שני גופי שידור ברישיון בלבד.

בתוך כך נודע כי מוטי שקלאר, נציגו של אגם, מנהל מגעים מול רשת להקמת קבוצה שתתמודד במשותף על הקמת ערוץ המורשת.

את תגובת נציגו של אגם, מוטי שקלאר, לא ניתן היה להשיג. תשובה סירב להגיב. מימן לא מסר תגובה.

מעופר מדיה נמסר: "אנחנו מקדמים בברכה כל משקיע רציני ברשת שיחליף את בעלי המניות הלא פעילים".