גינדי: "לא הגיוני להוזיל דירות בראשל"צ ל-1.2 מיליון שקל"

צפו באיציק שמולי וגיא גינדי מתארחים בתוכנית הנדל"ן של "גלובס TV" ■ גינדי: "יש מחירים גבוהים מאד שמקשים על הצעירים" ■ שמולי: "אחי ואשתו קנו דירה בחדרה; אין להם מאיפה להביא כסף - הם פשוט לא עומדים בזה"

"אחי התאום עכשיו קנה דירה עם אשתו, הם התחתנו לא מזמן ועם ילד בדרך. קנו בחדרה, לא תגיד במרכז, והם צריכים להביא הון עצמי של לפחות 40%-50% - והם פשוט לא עומדים בזה", כך אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי, שהתארח יחד עם גיא גינדי, בעלים משותף של חברת גינדי החזקות, בתוכנית הנדל"ן של "גלובס TV".

באשר להשפעות המחאה החברתית על מצב המחירים במשק ובשוק הנדל"ן בפרט, ציין שמולי כי "אין בשורה גדולה כשמסתכלים על השינויים בפועל שעשתה הממשלה, בתחום החברתי והכלכלי, הבחירות הבאות תהיינה הזדמנות במובן הזה".

שמולי גם בחר להגיב לדיווחים בתקשורת על התרומה שקיבלה התאחדות הסטודנטים מנוחי דנקנר, וציין: "האויב של המחאה החברתית הוא לא המגזר העסקי, אלא המדיניות החברתית-כלכלית בישראל. זו הסיבה שחברי ואני הלכנו ללוד, לתוך השיכונים, בכדי לנסות ולעזור גם שם. לוד לא תחכה לממשלה, ולא לאף אחד אחר".

במובן הזה, הבהיר שמולי, "המגזר העסקי הוא השותף הטבעי שלנו - ואני אומר בצורה מפורשת: אנחנו נפנה לכל אנשי העסקים בישראל וכל אחד שיהיה מוכן להירתם ולעזור, אנחנו נשתף איתו פעולה".

באשר למצב שוק הנדל"ן, ציין גינדי כי המחאה החברתית השפיעה מהותית על התנהלות החברות בשוק, אולם הדגיש: "אין נהירה של צעירים לשוק. יש עדיין מחירים גבוהים מאד שמקשים על הזוגות הצעירים לקנות, אבל כן יש היום מכירות המיועדות לזוגות צעירים - הם כן נכנסים לאתרים וכן קונים".

באשר לאפשרות כי בנק ישראל יקשיח את התנאים בשוק המשכתנאות, ציין גינדי כי "להוריד את השוק ומחירי הדירות ב-30% זה דבר שהוא גם לא הגיוני. זה יעשה כאוס במדינת ישראל".

לדבריו, "צריך למצוא אלטרנטיבה שלא מתחרה בשוק הקיים, אבל כן נותנת פתרון למגורים לזוגות צעירים, ולקהל שמעוניין בדירה - וזה לבנות ערים חדשות. יש הרבה חטיבות קרקע גדולות אפשר למצוא במרחק של 20 דקות מכיוון ראשון דרומה או מכיוון אשקלון. לאנשים תהיה עדיין איכות חיים טובה, אולם הם יצטרכו לנסוע קצת יותר בבוקר".